POWRÓT

Dlaczego nie można zużyć całego paliwa ze zbiornika Mercedes-Benz S 320 CDI (W221)?

Szanowni Specjaliści!
Od dłuższego czasu poszukuję odpowiedzi na temat przyczyny i sposobu usunięcia usterki w samochodzie Mercedes-Benz S 320 CDI rocznik 2007. Problem polega na braku paliwa do zasilania silnika przy wskazaniu poziomu tego paliwa w zbiorniku o wartości 1/4 całkowitej pojemności, który z uwagi na konstrukcję jest podzielony na dwie komory i dzięki inspekcji poprzez górne otwory zbiornika z pewnością stwierdzono zaleganie paliwa w komorze lewej przy jednoczesnym braku paliwa w komorze prawej, w której mieści się pompa paliwa zasilająca system wtryskowy. ASO jako rozwiązanie proponuje wymianę kompletnego zbiornika na nowy, ale kalkulacja wskazuje, że koszt takiej operacji to 20% wartości samochodu. Paranoja! Wymiany dwóch zbiorników na używane, a "niby" sprawne w żadnej sposób nie rozwiązały tego problemu. Nigdzie nie można znaleźć schematu systemu paliwowego ukrytego w zbiorniku dla tego modelu (W221 przed liftem), więc pozostają tylko domysły, że eżektor (jet pump) w komorze lewej nie działa pomimo tego, że zbiornik jest czysty, a inspekcja eżektora w zdemontowanym zbiorniku potwierdza jego czystość i drożność. W czym więc problem? Fachowcy mówią, że eżektor zasilany jest strumieniem paliwa powrotnego z systemu wtryskowego. Czy natężenie przepływu jest za małe dla eżektora? Dlaczego usterka pojawia się po iluś latach użytkowania? Przecież pojazd wyjeżdżając z fabryki musiał funkcjonować prawidłowo w zakresie zasilania paliwem tzn. możliwości zużycia całej zawartości zbiornika paliwa. Poirytowany nieudanymi czasochłonnymi wymianami zbiornika jestem również wysoce zniesmaczony wadami konstrukcyjnymi, których dopuścili się inżynierowie słynnej firmy Mercedes-Benz. Przecież to jest samochód klasy premium i nie widzę powodów, dla których egzemplarz kilkunastoletni wyróżniał się negatywnie wśród innych marek.
Czy ktoś wie jaka jest przyczyna i sposób na rozwiązanie problemu w funkcjonowaniu zbiornika paliwa w samochodzie Mercedes-Benz S 320 CDI (model W221 rocznik 2007)?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
BOSCH CAR SERVICE MOTO HORIZ

Trakt Brzeski 88, Warszawa

Należy zdemontować zbiornik paliwa i sprawdzić zamocowanie smoka i drożność instalacji paliwowej. od tego bym zaczął

Porównaj ofert OC.

AutoCar Concierge Serwis Samochodowy
UMÓW WIZYTĘ

Łopuszańska 36, Warszawa

Przegląd instalacji paliwowej, demontaż zbiornika.

Business Class Auto

ul. Horodelska 30, Warszawa

Zapraszamy do naszego serwisu, zobaczymy co da się zrobić, mamy bardzo duże doświadczenie z W221.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat