POWRÓT

Nissan, Juke, 2011

dig-t i branie oleju

mam nissana juke 1,6b dig -t 190 km pytanie jeżdzę doś dynamicznie czy branie oleju przez ten motor to norma przy przebiegu 160 000?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy
Andy | Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy

ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański

Nie piszesz ile faktycznie "bierze" Ci oleju.
Wg mnie powinien nie więcej niż 0,15 l/1000 kmto raczej norma, chociaż producenci w instrukcjach podają nawet, że nie więcej niż 0,5 - 1litra/1000 km.
Ważne: w trudnych warunkach (np. długotrwała jazda autostradą) apetyt na olej może wzrosnąć. Wysokie spalanie oleju grozi zatarciem jednostki, ma niekorzystny wpływ na katalizator, a w cylindrach i układzie dolotowym odkładają się złogi nagaru i olejowego błota. Cierpi też osprzęt (m.in. zawór EGR), a w benzyniakach przedwcześnie zużywają się świece.
Którędy może znikać olej?
Uszczelka miski: wymiana z reguły jest tania, podczas naprawy usuwa się resztki starej uszczelki. Miska może być też skorodowana lub uszkodzona mechanicznie.

Najprościej – rzecz jasna – wykrywa się wycieki, zwłaszcza gdy auto stoi zawsze w tym samym miejscu. Plastikowe osłony silnika mogą nieco utrudnić sprawę, ale jeśli nieszczelność jest duża, to olej i tak wydostanie się na zewnątrz. Za znikanie oleju odpowiadają też turbosprężarka – np. zużycie uszczelniaczy, ryzyko rozbiegania diesla – oraz wadliwie działająca odma olejowa. Wycieki często pochodzą spod pokrywy zaworów (tzw. klawiatura). Łatwo zauważyć je po zdemontowaniu górnej osłony.

Jedną z częstszych przyczyn znikania oleju z silnika są uszkodzone uszczelniacze zaworowe: usterkę najłatwiej zauważyć podczas rozruchu na zimno – auto puszcza chmurę niebieskiego dymu, a po chwili spaliny odzyskują normalną barwę.

Często w silnikach o duzym przebiegu za spalanie oleju przez silnik odpowiadają uszkodzone pierścienie: niebieski dym przy obciążeniu. Uwaga: nie zawsze da się wymienić pierścień, często trzeba kupić nowy tłok.

W przypadku awarii uszczelniacza wału olej ubywa powoli, a sam wyciek może być niewidoczny pod samochodem.

Olej z silnika ucieka również poprzez uszkodzoną uszczelkę miski olejowej. Jej wymiana z reguły jest tania. Miska olejowa może być również uszkodzona mechaniczne lub skorodowana.
Warto jednak odwiedzić zaprzyjaźnionego mechanika aby na diagnozę nie było za późno i nie trzeba by było coś poważniejszego wymieniać.

serwis gremi
UMÓW WIZYTĘ
Maciek | serwis gremi

Wertera 1, Lublin

Pytanie jak duzo bierze tego oleju i czy rzeczywiście go bierze czy może po prostu sa nieszzelności i olej po prostu wycieka. Przy tym przebiegu branie oleju prze silnik raczej nie powinno byc zbyt duze. Napewno dynamiczna , ostra jazda b edzie się do tego troche przyczyniac.


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.