POWRÓT

Subaru Forester DOHC

Czy trzeba wyjać silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych?

Witam. Słyszałem, że aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych trzeba wyjąć silnik. Czy naprawdę nie można tego zrobić bez wyjmowania silnika? Wydaje mi się, że wtedy ta operacja jest dużo droższa.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Kwasiborski Stefan Elektromechanika Pojazdowa
Stefan | Kwasiborski Stefan Elektromechanika Pojazdowa

Nowa 23, Supraśl

Niestety tak nie ma dojścia silnik to boxer a jak jeździsz dodatkowo na gazie to licz się dodatkowo z naprawą gniazd zaworowych bo wypala jak nie dopilnujesz składu mieszanki paliwo powietrze

Mechanika pojazdowa
Piotr | Mechanika pojazdowa

Albigowa 206 A, Albigowa

Przede wszystkim jaki to silnik, pojemność, rok. Do samej kontroli nie trzeba wyjmować silnika.

Serwis opon i mechanika pojazdowa inż S. Rogalski
UMÓW WIZYTĘ
Brokat Motor Center | Serwis opon i mechanika pojazdowa inż S. Rogalski

Tartaczna 3, Wejherowo

Nie ma potrzeby wyjmowania silnika. Pozdrawiam

TURBO-RKF
Kamil | TURBO-RKF

Strzegomska 180, Wrocław

Witam, nie ma konieczności wyjmowania całego silnika. Owszem jest trochę trudniej ale proszę mi wierzyć, że da się bez :) mało jest miejsca przy obydwu podłużnicach ale dla wprawionego mechanika nie stanowi to większego problemu. Warto też zwrócić wcześniej uwagę czy ten silnik ma regulację płytkową czy hydrauliczną, choć ostatnio spotkałem się już z wieloma sytuacjami kiedy silnik fabryczny został już wcześniej zamieniony. Ogólnie regulacja zaworów w boxer to dość istotna rzecz. Występują pełne szklanki oraz płytki do regulacji jak również popychacze hydrauliczne, z którymi jest najmniejszy problem. Warto też zaopatrzyć się w zegar EGT i AFR jeśli samochód ma ciężkie życie :)



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.