Peugeot 407 1.6 HDI
Witam. Planuje podładować akumulator, ale w tym celu muszę go wyjąć z samochodu. Czy mam spodziewać się jakiś błędów jak podłączę go znowu?
ul. Dauna 95a, Kraków
Istnieje takie niebezpieczeństwo. Wiele modułów np. ABS, kontrola trakcji, poduszki powietrzne rejestrują spadki napięcia. Można skorzystać z dodatkowego podtrzymania nap. na czas wymiany lub zwyczajnie skasować błędy po wymianie.
Jana Sobieskiego 12, Józefów
Witam. Sterowniki mogą wykryć spadek napięcia. Nie koniecznie będzie to widoczny błąd na desce rozdzielczej. Przed odłączeniem akumulatora proszę odczekać kilkanaście minut po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Pozdrawiam
Piłsudskiego 133 S, Łódź
Nic się nie powinno stać. Kluczyk w "kieszeni" wszytko powyłączane.
Karola Miarki 42, Jelenia Góra
Wyłaczyć zapłon i odłączyć akumulator nie pojawią się błędy.
Śródmieście, Wałbrzych
Kazdy smochod lapie błedy niskiego lub wysokiego napiecia.Są to błedy zapisane w sterownikach lecz malo istotne,pomijając BMW gdzie traci sie wiele adaptacji.
Sosnowa 22, Ełk
Witam. Bardzo prawdopodobne, że pojawią się błędy, choć nie musi być kontrolki. Najszybciej na brak napięcia zareaguje ABS i poduszki powietrzne. Najlepiej jest podłączyć drugie źródło prądu w celu podtrzymania zasilania
Domaniów 124, Domaniów
Co najwyżej rozkoduję się radio :)
Jeżynowa 15, Krakow
RACZEJ NIEPOWINNO ZŁAPAĆ ALE MOZE JAKIS BŁAD ZŁAPAC ZAPISANY W KTORYMS ZE STEROWNIKOW
Kowalew ul.Koscielna 6, Kowalew
Nie nic się nie stanie. Śmiało można odłączyć. To nie bmw naszpikowane elektronika żeby mu zaszkodziło.
Śródmieście, Wałbrzych
Smiałe podpowiedi niektorych mechanikow ktorzy nie wiele maja do czynieniaz diagnostyką i wypisują co kolwiek.Tak zeby na pewniaka podladowac akumulator nalezy podpiąc drugie zródło zasilania pod klemy,a nastepnie wyjąć akumulator.Zawsze są w sterownikach zapisane błedy mniej lub więcej .Niekóre auta tracą adaptacje,kalibracjei pare innych rzeczy
Aleja Kołłątaja 97, Będzin
W tym samochodzie wymiana akumulatora nie wymaga specjalnych procedur, co niestety staje się problematyczne w nowych samochodach. Problematyczne dla osób bez sprzętu i wiedzy.
Odnoga 14, Poręba Wielka, Oświęcim
Uwaga na samochody Peugeot i Citroen ! Przy odłączeniu akumulatora jest specjalna procedura, aby uśpiła ona komputer pokładowy (BSI). Czasem te marki potrafią później odstawić focha i część wyposażenia może nie działać (np. zamykanie szyb, klimatyzacja, radio, kierunkowskazy, światła).
Jak wcześniej koledzy pisali ale nie za dużo... to ja zamieszczam taką procedurę: - opuścić okno kierowcy, zamknąć wszystkie drzwi i podnieść maskę - upewnić się że wszystko jest powyłączane, w tym także lampki w podsufitce, i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki - odczekać pełne 3 minuty (BSI idzie teraz spać - patrz uwaga 1 poniżej). - odłączyć akumulator na 15 sekund (lub więcej - można teraz np wymienić aku na nowy) - podłączyć akumulator, odczekać 10 sekund (patrz uwaga 2 poniżej) - włączyć światła przez okno kierowcy - włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa - wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund - wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka - spróbować odpalić silnik Uwaga 1: Podczas usypiania BSI nie włączać niczego, nie otwierać drzwi, w autach z alarmem nawet zamknięcie i ponowne otwarcie maski może spowodować przerwanie usypiania. Nie używać pilotów radiowych od tego lub innego samochodu w pobliżu. Odłączyć wszelkie urządzenia od złącza diagnostycznego. Uwaga 2: Podczas podłączania akumulatora upewnić się że wszystko jest odłączone i pozamykane. Podłączenie akumulatora w momencie gdy jest włączony jakiś odbiornik prądu potencjalnie grozi skokiem napięcia w BSI, i co za tym idzie uszkodzeniem jego konfiguracji lub oprogramowania. Pozdrawiam, sprawdzone
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.