Mazda 5 2.0 CR1-19R-6
Witam mam problem z mocą auta Mazda 5 2.0 CD z rocznika 2006 a mianowicie po zapaleniu się kontrolki DPF auto tak jakby traciło siłę i nie załącza się turbina. Byłem na diagnostyce komputerowej i pokazało że czujnik rury dolotowej ma za słaby sygnał .Tylko do końca nie jestem przekonany czy to jest to. Proszę o fachową poradę.
Pakosz 53, Kielce
Niestety bez podłączenia się do komputera nie da się określić usterki.
Zapraszamy na diagnozę i ustalenia przebiegu naprawy.
Pozdrawiamy
Autolin Moto Serwis
ul. Petyhorska 14, Kielce
jeśli auto wyłączyło moc to trzeba testerem diagnostycznym odczytać jaka jest przyczyna niesprawności i ją usunąć .
Jeśli jest podejrzenie o niesprawność fap to w pierwszej kolejności należy go odetkać a dopiero później robić dalszą diagnostykę .
Za mały przepływ może być objawem a nie przyczyną niesprawności .
Śródmieście, Wałbrzych
Zapalona ko ntrolka DPF świadczy o duzym stopniu zapchania filtra cząstek stalych.Nalezy programem ,komputerowo wykonać statyczną regenerację/wypalanie/oraz zrobić odpowiednie resety komputerem.Auto jest w tej chwili w trybie awaryjnym i dopuki nie bedzie zrobiona regeneracja nie zgasnie check i nie wyjdzie z trybu awaryjnego.DPF w mazdach to jegoo słabostka,zajmuję sie tym na codzień.Po regeneracji nalezy wymienić olej .Na komputerze mogą wyskaiwac rózne błedy,lecz z rególy są to błedy towarzyszące owej usterce.Dobrze byloby przeczyścic zawór EGR
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.