POWRÓT

Citroen C4 GP problem z elektroniką

Witam, mam problem z Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006r, w tym samym czasie jak zaczęło szarpać sinikiem (jak się potem okazało wypalony jeden z zaworów) ukazał się komunikat Handbrake faulty oraz ESP / ASR system faulty, zapala się check, kontrolka ESP oraz autitroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006r,o parking off, co ciekawe po odpaleniu auta ponownie błędy te nie pojawiały sie od razu tylko podczas zatrzymania sie, potem już ciężko było jechać, auto dohamowywało jak by myślało że jest w poślizgu - to było przed remontem silnika...

po złożeniu auta z wyremontowana głowicą autem nie da sie jechać, zaraz po odpaleniu możemy dodać więcej gazu ale jak tylko ujmiemy nogę z gazu pojawiają sie błędy, które nie pozwalają przekroczyć 2 tys obrotów, nie da sie jechać autem, oprócz wyżej wymienionych komunikatów doszedł jeszcze Engine menagment system faulty

po zaczytaniu błędów nie ma już wypadania zapłony na 4 cylindrze, za to mamy tak:

z ABS / ESR (brak kodu błędu):
- komunikacja z jednostką sterowania silnikiem; otrzymano nieprawidłową wartość
- nieznane dane
- nieciągły

z silnika:
P1671 - tempomat
P1161 - położenie przepustnicy, zezwolenie
P0597 - charakterystyka termostatu startowego cewką elektromagnetyczną, przerwa w obwodzie
P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem

Nie wiem co mu dolega, nie jestem elektronikiem, mechanicznie silnik pracuje fajnie, zawory jeszcze musza sie ułożyć, ale po przepracowaniu z 30 min na wolnych obrotach jest więcej niż dobrze, po za tym sterowaniem... proszę o pomoc.

Prócz remontu głowicy(szlif, 8 nowych zaworów, sprawdzenie reszty haziajstwa) auto dostało komplet nowych uszczelek na górę, nową cewkę zapłonową, świece i poduszki silnika, oczywiście zalany świeżym olejem i płynem, wymienione filtry.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, jak rozumiem Pańską wypowiedź , z pierwszej części opisu wynika że problem leżał w układzie ABS/ESP -auto samoczynnie hamowało - myśląc że samochód jest w poślizgu, - tak było do remontu, po remoncie pojawił się problem z systemem silnika którego nie było wcześniej , generalnie wykonano szlif głowicy, - i silnik pracuje poprawnie, - wnioskuję że niestety problem leży generalnie w instalacji elektrycznej , i bez dobrego elektronika się nie obejdzie , gdzieś jest przerwa/zwarcie w wiązce przewodów


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat