POWRÓT

Brak mocy i spadek obrotów

Dacia Sandero Stepway , diesel, przebieg 40 tys. -podczas jazdy przeszla w stan awaryjny ,straciła moc, żadne kontrolki się nie zapalily, jakoś "dokulałam"się nią do mechanika. Komputer pokazał błąd zaworu egr. Mechanik stwierdził że to turbosprezarka ma winę i dal ją do regeneracji , koszt 1300 zl , dziś dzwoni że to jednak nie to tylko filtr cząstek stałych się zapchal i muszę dopłacić 1200 zl za regenerację tego filtra bo plukanie chemią nic nie dało .Jestem kobietą i zbytnio się nie znam ale mam wrażenie , że ten warsztat próbuje mnie naciągnąć na koszty i nie mówi mi wprost przyczyny dlaczego moja dacia nagle straciła moc. Proszę o poradę jak podejść do tej sprawy.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa

Śródmieście, Wałbrzych

auto stracilo moc bo weszło w tryb awaryjny.Jezeli komputer wskazal zawor EGR i błąd jest kasowalny,to wówczas czyszczenie tego zaworu a nie wymiana.Najprawdopodobniej nie ma doś wiadczenia w diagnostyce,lub sprzęt za slaby.Wymyslanie ze turbina lub inne urządzenie to typowa prowizorka.Kazde wskazanie musi mieć poparcie albo komputerowe ,albo po rzeczywistym sprawdzeniu manualnym urządzenia .Jesli chodzi o regenerację to najpierw robi sie regenerację wypalania statycznego -komputerem.Jezeli regeneracja przechodzi[przy takim przebiegu to raczej pewne],kasujemy błędy i auto wychodzi z trybu awaryjnego i normalnie pracuje.Z przyczyn które ja bym podejrzewam to problem z z elektrozaworem podcisnienia turbiny lub egr,zsunięty węzyk podcisnienia.Wypalanie komputerowe to cena ok 150 zl.Według mnie to typowy naciągacz,nalęzy zmienić mechanika i zrobić dokładną dignostykę komputerową. Czyszczenie chemiczne-montaz ,demontarz-to koszt 250-300 zl,powinno trwac kilkanascie godzin.Należy zalać DPF plynem moczyc i obracać co jakiś czas,nastepnie przelewowo z jednej do drugiej strony

Porównaj ofert OC.

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę poprosić warsztat o podanie prawdziwej przyczyny - jeżeli komputer pokazał błąd zaworu egr, a robili turbosprężarkę, to trochę nieporozumienie. Przy przebiegu 40tys turbosprężarka do roboty to praktycznie się nie zdarza, natomiast zawór egr może się zapchać, podobnie może być z filtrem cząstek stałych (szczególnie jeśli pokonuje Pani krótsze trasy, np. po mieście). Proszę koniecznie zmienić warsztat i tak jak napisał kolega - wykonać porządną diagnostykę komputerową, dobrej jakości sprzętem. Proszę popytać wśród znajomych, który warsztat mogą polecić, to najlepsza droga to znalezienia odpowiedniego miejsca do napraw swojego samochodu. Pozdrawiam.

ascars

redutowa 27 , Warszawa

naciagacze nie placic ani grosza i tak jak radzil kolega popytac znajomych o warsztat i moze jest jakas gwarancja czy rekojmia na auto bo przebieg symboliczny


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat