BMW 730i, 2003
BMW, silnik M54B30, skrzynia automatyczna.
Po uruchomieniu zimnego silnika, po około 30 sekundach wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Wraz z pojawieniem się tego, do momentu rozgrzania silnika wyczuwalny brak pełnej mocy, falowanie obrotów podczas przyspieszania na wyższych biegach - problem rozwiązuje mocniejsze wciśnięcie gazu.
Skrzynia diagnozowana, skrzyniarz stawia na ewidentny problem z silnikiem, dawkowaniem paliwa.
Problem jest niejako zależny (moim zdaniem) od oleju.
Do czego zmierzam - kiedy kupiłem samochód, jeździł na 10W40.
Został zmieniony na 0W40 i dosłownie po 3 tygodniach od zmiany problem pojawił się po raz pierwszy, z upływem czasu pojawiał się coraz częściej.
Obecnie zalany jest 5W40 - problem z brakiem mocy występuje, natomiast wypadanie zapłonu jest raz na jakiś czas.
Po rozgrzaniu silnik działa prawie okej, tj. wskazówka obrotomierza drga minimalnie (na komputerze wahania rzędu 50RPM). Przy puszczeniu pedału gazu podczas jazdy obroty jakby "odbijały", tj. schodzą do poziomu 800RPM, żeby w ułamku sekundy wskoczyć na ok. 1200RPM.
Wymienione:
- odma z przewodami,
- cewki, świece,
- czujniki wału/wałków (nowe, ORI)
- wszystkie uszczelki silnika (została tylko uszczelka głowicy)
- regulator wolnych obrotów
- czujnik temperatury cieczy (blok)
- przepływomierz (oryginalny, z drugiego sprawnego wozu)
- filtr paliwa oraz pompa (fabrycznie nowa, Pierburg)
- zawór EVAP
Skośna 13, Bydgoszcz
Witam
W celu diagnostyki proszę o przybycie do warsztatu.
Pozdrawiam
M. Helm
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.