POWRÓT

BMW M54B30 - problem z brakiem mocy, wypadanie zapłonu

BMW, silnik M54B30, skrzynia automatyczna.

Po uruchomieniu zimnego silnika, po około 30 sekundach wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Wraz z pojawieniem się tego, do momentu rozgrzania silnika wyczuwalny brak pełnej mocy, falowanie obrotów podczas przyspieszania na wyższych biegach - problem rozwiązuje mocniejsze wciśnięcie gazu.

Skrzynia diagnozowana, skrzyniarz stawia na ewidentny problem z silnikiem, dawkowaniem paliwa.

Problem jest niejako zależny (moim zdaniem) od oleju.
Do czego zmierzam - kiedy kupiłem samochód, jeździł na 10W40.
Został zmieniony na 0W40 i dosłownie po 3 tygodniach od zmiany problem pojawił się po raz pierwszy, z upływem czasu pojawiał się coraz częściej.
Obecnie zalany jest 5W40 - problem z brakiem mocy występuje, natomiast wypadanie zapłonu jest raz na jakiś czas.

Po rozgrzaniu silnik działa prawie okej, tj. wskazówka obrotomierza drga minimalnie (na komputerze wahania rzędu 50RPM). Przy puszczeniu pedału gazu podczas jazdy obroty jakby "odbijały", tj. schodzą do poziomu 800RPM, żeby w ułamku sekundy wskoczyć na ok. 1200RPM.

Wymienione:
- odma z przewodami,
- cewki, świece,
- czujniki wału/wałków (nowe, ORI)
- wszystkie uszczelki silnika (została tylko uszczelka głowicy)
- regulator wolnych obrotów
- czujnik temperatury cieczy (blok)
- przepływomierz (oryginalny, z drugiego sprawnego wozu)
- filtr paliwa oraz pompa (fabrycznie nowa, Pierburg)
- zawór EVAP

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
TRANSTECH
UMÓW WIZYTĘ

Skośna 13, Bydgoszcz

Witam
W celu diagnostyki proszę o przybycie do warsztatu.
Pozdrawiam
M. Helm


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat