BMW E91 LCI 318d, 2008
Dzień dobry,
Niecały rok jeżdżę BMW E91 318d LCI (poliftowa) z 2008 roku. Wersja w miarę na wypasie (duża nawigacja, dogrzewanie elektryczne nadmuchów szyby przedniej itd.)
Od niedawna mam problem, który objawia się podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Od razu zaznaczę, że mam wspomaganie elektryczne.
Objawy:
- kierownica tak jakby przycina się/hamuje w różnych miejscach (jakby coś ją blokowało) i jest to odczuwalne
- czasami objawy się zmniejszają (nie wiem czy ma to związek z wyższą temperaturą czy rozgrzaniem samochodu), ale i tak w pewnym momencie pojawia się np. małe "ząbkowanie"/"przerywanie" przy delikatnych ruchach kierownicą
- wydaje mi się, że kierownica chodzi ciężej niż przed tym jak problem nie występował
- samochód nie wyświetlił żadnego błędu/checka
- samochód był diagnozowany komputerem Delphi - brak błędów
- wymieniliśmy akumulator na próbę z BOSCH S5 A13 Start-Stop 95Ah 850A P+ AGM na Varta Silver Dynamic H3 12v 100aH 830A; sprawdziliśmy też ładowanie przez gniazdko zapalniczki; samochód podczas jazdy (nawet przy wyłączonej klimie) ma ładowanie 14,1 lub 14,2. Dopiero po zatrzymaniu, i wyłączeniu wszystkiego (włącznie ze światłami) i postoju, łapie 14,6/14,7. Czy to normalne? Czy nie dostaje po prostu za mało prądu na te wszystkie systemy?
- podczas postoju słychać takie dźwięki (ale może jestem przewrażliwiony i jest to normalne, ale wolę by znawcy posłuchali) - słychać od 3 sekundy: https://www.youtube.com/watch?v=lQNpMIDwSp4
Z góry dziekuję za pomoc.
F. Philipsa 8, Piła
witam , moim zdaniem jest uszkodzona przekładnia kierownicza i zwyczajnie się zacina , jest zatarta....
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.