POWRÓT

Błąd P0328, szarpanie na gazie

Od pewnego czasu (wydaje mi się, że ma to znaczenie z niższymi temperaturami) pojawia mi się kontrolka silnika, wyskakuje błąd P0328 – Knock sensor 1, bank 1 – high input. Pojawia się zazwyczaj gdy odpalam na drugi dzień auto i po przejechaniu 200m się zaświeca. Gdy wyłączę/włączę silnik kilka razy to kontrolka przestaje świecić, a na drugi dzień to samo. Jaka może być tego przyczyna? Podobno gdyby rzeczywiście byłby to błąd czujnika spalania stukowego to odczuwalna byłaby różnica, czy jakieś stukanie, a tutaj nie ma różnicy w prowadzeniu auta. Czy może być to wina samego czujnika?

Druga sprawa w mazdzie mam instalacje LPG i gdy chcę gwałtownie dodać gazu to szarpie. Albo gdy na luzie dam gazu to odczuwalne jest szarpnięcie silnikiem. Na kontroli powiedziano mi, że "mogą to być cewki bądź świece, tylko nie wiadomo ile, bo na pewno nie wszystkie".
1. Jakie najlepsze świece i cewki do mojej mazdy z lpg? (jakie są oryginalne dla tej mazdy)
2. Czy da się sprawdzić (i jak) które świece/cewki są do wymiany?
3. Czy błąd P0328 może być związany z słabymi świecami/cewkami?

Mazda 3, BK 1.4 (84KM) 2005, ZJ

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, ten błąd wskazuje na spalanie stukowe w silniku - czyli nie chodzi o stuki w silniku , objawami spalania stukowego jest szarpanie silnika , i takie objawy Pan ma , sam Pan je opisuje , świece kupić markowe , z przeznaczeniem do gazu , cewki - nie muszą być mazdy , ale dobre zamienniki wystarczą , sprawdzić się da , trochę zabawy ,


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat