POWRÓT

biały dym z rury

Witam, mam problem z BMW 318i silnik N46B20 129km. Przebieg 109tys mil czyli okolo 165kkm, auto nabyłem jakieś 15tys km temu, od tego czasu serwis olejowy/filtry zmieniane dwa razy. Własnie dzisiaj bylem umówiony na serwis, przed sklepem motoryzacyjnym zapalił się komunikat dolej 0.5l oleju ALE małą dolewkę robiłem tydzień temu, dziś przy sprawdzeniu już było minimum.

PROBLEM: Siwy dym przy ruszaniu na rozgrzanym silniku i zapach spalenizny wyczuwalny w środku i na zewnątrz.
Teraz sam nie wiem czy najpierw szukać przyczyny dymu, czy zrobić filtry i zalać nowym olejem.
Domyślam się ze przyczyna może być uszczelka, tyle ze płynów nie ubywa, czy możne być inna przyczyna?
Dodam ze auto nigdy nie jeździło na najtańszych olejach, filtry albo bosch albo mann.
Może ktoś wspomoże, jeśli potrzeba mam krotki filmik wiec mogę udostępnić

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , jeśli ubywa oleju w silniku , to najpierw sprawdzić silnik pod kątem wycieków , jeśli ich nie ma , to silnik spala olej , na taką sytuację wskazuje też siwy dym , tutaj przyczyną są albo nieszczelne , zużyte uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów , albo/i zapieczone pierścienie tłokowe , dokładną diagnozę może postawić dobry mechanik


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat