POWRÓT

159 1.9 Jtdm problem z rozruchem na rozgrzanym silniku.

Witam serdecznie bardzo chciałbym prosić o pomoc, otóż Moja Alfa 159 1.9JTDm 8v zaczęła mieć problemy z odpalaniem na ciepłym silniku tzn kręci odpala ale tak po paru sekundach,a czasem zdarzy się że wgl nie reaguje na wciśnięcie przycisku start dopiero tak za 3 razem, oczywiście wywaliło check, autko dzisiaj podpięte pod komputer błędy to: czujnik wałka rozrządu, czujnik wału korbowego, stan nadmiernej prędkości obrotowej, procesor modułu sterującego ecm/pcm. Na zimnym odpala bez problemu i check po paru odpaleniach znika ale gdy np przejadę 30km silnik się zagrzeje po wyłączeniu i próbie ponownego odpalenia pojawia się problem dodam jeszcze że zdażyło się że na zapłonie wskazówka obrotomierza skoczyła do jakiś 3500 a potem sama opadała do zera teraz nie wiem czy wymieniać te czujniki a co najważniejsze który bo od korby okej ale od wałka trzeba zdjąć rozrząd, z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Aktualizacja 1
Silnik 8 zaworowy 120km, rozrząd na pasku, zmieniany pół roku temu, sprawdzałem ustawienie jest idealnie na znakach, napinacz również prawidłowo ustawiony, pracuje jak należy.

Aktualizacja 2
Właśnie czujnik wału od samego początku przyszedł mi na myśl, koszt nowego niewielki około 100zł Bosch, jutro powinien przyjechać więc wymienię go i zobaczę jak autko zareaguje, w każdym razie bardzo dziękuję za informację i wskazówki, Pozdrawiam:)

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
PNEUMASTER wulkanizacja mobilna, serwis opon TIR

Sikorskiego 11, Myślenice

Nie pamiętam czy tam na pasku czy na łańcuszku jak w Ducato. Jesteś pewny, że to silnik 8V a nie 16V.
Wszystkie objawy pasują do tego, że ECU gubi lub ma problemy ze sczytaniem prędkości wałka rozrządu w stosunku do prędkości wału. Z rozrzadem na łańcuszku występuje "opóźnienie" założonych parametrów jednego czujnika do drugiego spowodowane wyciągniętym łańcuchem i/lub padniętym ślizgiem. Zacznij nie tyle od samych czujników bo jako tako je czyta ale od tego co łączy te dwa wałki czyli pasek/łańcuch i jego prawidłowe napięcie/napinacz. I tak musisz dobrać się do rozrządu i tak. Chyba, że chcesz metodą prób i błędów podmieniać najpierw czujniki po kolei. Bywa, że wystarczy je oczyścić i pracują.

Porównaj ofert OC.

PNEUMASTER wulkanizacja mobilna, serwis opon TIR

Sikorskiego 11, Myślenice

wszystko wskazuje na to, że problem znany z czujnikiem wału. Koszt niewielki, robota nie skomplikowana możesz od tego zacząć.
https://www.forum.alfaholicy.org/156/56398-wymiana_czujnika_walu_1_9jtd_115km_istnieje_jakis_poradnik_.html

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=138672

Spec Auto Service

ul. Rożena 1, Kraków

Na początek proszę jak nie sam to my możemy wymienić czujnik wału, z Pana opisu wynika że najprawdopodobniej ten czujnik powoduje te problemy.
Pozdrawiam
Spec aus.c. to service

Czajka Serwis

Posądza 68a, Kraków

Dzień dobry od jakiegoś czasu obserwuję zapytania ludzi którym dzieje się coś z samochodami i dochodzę do wniosku że oni nie potrzebują warsztatu tylko informacji co zrobić żeby było ok. Może zmieńcie nazwę na Wujek Dobra Rada!


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat