Wymiana uszczelki pod głowicą, cena

Średnia cena usługi: od 452,80 PLN do 1.066,71 PLN

Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą?

Wymiana uszczelki pod głowicą to usługa, w której zdecydowanie większy udział stanowią koszty robocizny. Sama uszczelka potrafi kosztować w granicy 100 - 300 zł w zależności od modelu. Doliczyć do tego trzeba proces planowania głowicy, które podnosi cenę o kolejne 50 - 150 zł. Mimo to, nadal usługa wymiany wiążąca się z rozebraniem połowy silnika generuje koszt na poziomie 300 - 1000 zł w przypadku standardowych samochodów. Po demontażu głowicy należy skręcić ją ponownie używając nowych szpilek. Jeżeli demontowany był układ rozrządu na pasku, on także powinien zostać zmieniony na nowy.

 Białystok 367-833 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 350-513 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 430-1040 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

850-1050 PLN Wybierz serwis
 Katowice  195-400 PLN Wybierz serwis
 Kielce  441-814 PLN Wybierz serwis
 Kraków  358-1475 PLN Wybierz serwis
 Lublin 383-1350 PLN Wybierz serwis
 Łódź 414-779 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 445-859 PLN Wybierz serwis
 Poznań 360-867 PLN Wybierz serwis
Szczecin 600-3100 PLN Wybierz serwis
Toruń 275-750 PLN Wybierz serwis
Warszawa 472-1134 PLN Wybierz serwis
Wrocław 400-550 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 1000-1600 PLN Wybierz serwis

 Typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą:

  • gęsty biały dym z rury wydechowej - spalanie płynu chłodniczego
  • ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym - wyciek przez uszczelkę do komory spalania lub na zewnątrz
  • beżowy nalot pod korkiem wlewu oleju - zmieszanie płynu chłodniczego z olejem silnikowym
  • podnoszący się poziom oleju - skutek dostawania się do niego płynu chłodniczego
  • zbyt wysoka temperatura silnika - na skutek niewydajnej pracy układu chłodzenia (zbyt niski poziom płynu, wycieki)
  • problem z rozruchem - mniejsza kompresja na skutek nieszczelności pomiędzy głowicą a blokiem
  • zapach spalin w kabinie samochodu - spaliny wydostają się przez nieszczelną komorę spalania i uszkodzoną uszczelkę
  • twarte węże układu chłodniczego - spaliny tłoczone są do układu chłodzenia, wypełniając i usztywniając elastyczne węże

wymiana uszczelki pod głowicą

wymiana uszczelki pod głowicą Białystok Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Bydgoszcz Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Gdańsk Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Gorzów Wielkopolski Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Katowice Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Kielce Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Kraków Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Lublin Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Łódź Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Olsztyn Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Poznań Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Szczecin Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Toruń Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Warszawa Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Wrocław Wybierz serwis
wymiana uszczelki pod głowicą Zielona Góra Wybierz serwis

Jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?

Stan uszczelki pod głowicą można sprawdzić za pomocą testera spalin. Specjalny korek zaślepiający ze zbiorniczkiem na płyn reakcyjny umieszczany w miejsce korka fabrycznego, pozwala wykryć obecność spalin w układzie chłodzenia. Ten tani test pozwala szybko przekonać się o konieczności lub nie wymiany uszczelki pod głowicą.

Procedura:

  1. demontaż fabrycznego korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego na zimnym silniku
  2. montaż korka zaślepiającego ze zbiorniczkiem na płyn reakcyjny
  3. uzupełnienie zbiorniczka płynem reakcyjnym do zalecanego poziomu
  4. uruchomienie silnika i odczekanie kilku minut na rozgrzanie
  5. sprawdzenie zmian w kolorze płynu reakcyjnego
  6. demontaż korka zaślepiającego i montaż korka fabrycznego zbiorniczka wyrównawczego

Z reguły zmianie ulega kolor środka reakcyjnego z niebieskiego na zielony/jasno zielony, lub z żółtego na zielony. Jeżeli kolor nie uległ zmianie, uszczelka pod głowicą jest szczelna.

Ile trwa wymiana uszczelki pod głowicą?

Wymiana uszczelki pod głowicą to czasochłonna procedura z uwagi na ilość elementów koniecznych do zdemontowania. Sama robota związana z wydobyciem głowicy z silnika i ponownym montażem może zająć od 4 do 15 godzin. Doliczyć trzeba jeszcze czas, kiedy głowica trafia do planowania. Samo planowanie głowicy może trwać 30 minut, jednak związany z tym transport może wydłużyć proces do całej doby.

Gdzie wymienić uszczelkę pod głowicą?

Wymiana uszczelki pod głowicą to dość skomplikowana, czasochłonna, a przede wszystkim kosztowna usługa. W wielu miejscach można popełnić błąd, prowadzący do konieczności ponownego rozbierania silnika i ponoszenia dodatkowych kosztów. Dlatego zaleca się powierzanie opieki nad autem tylko rekomendowanym serwisom w Twojej okolicy.

Wymień uszczelkę pod głowicą w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Audi A5 I - Cena wymiany rozrządu

Audi A5 I - Cena wymiany rozrządu

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się...

więcej

BMW X6 F16 - Cena wymiany rozrządu

BMW X6 F16 - Cena wymiany rozrządu

  Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to...

więcej

Volkswagen Touran I - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Touran I - Cena wymiany rozrządu

Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku....

więcej

Volkswagen Touran (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Touran (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan....

więcej