Wymiana uszczelki pod głowicą, cena

Średnia cena usługi: od 377,84 PLN do 880,76 PLN

Uszczelka pod głowicą silnika to ważny element. Zapewnia szczelność pomiędzy głowicą a blokiem silnika, poza tym przepływa w niej olej oraz płyn chłodniczy. Awaria tej części nie zawsze jest łatwo wykrywalna - warto udać się do specjalisty, który szybko ją zdiagnozuje i wymieni. Zobacz, jakie są typowe objawy uszkodzonej uszczelki i co zrobić w przypadku wykrytej usterki.

wymiana uszczelki pod głowicą

Uszczelka, znajdująca się miedzy głowicą a blokiem silnika, wykonana jest z kilku warstw materiałów. Niestety, narażona jest na ciężkie warunki pracy, takie jak wysokie ciśnienie i ogromne różnice temperatur. Mimo to przy zachowaniu odpowiednich parametrów potrafi ona przetrwać w dobrym stanie przez kilka lat.

Element ten ulega uszkodzeniu często w wyniku przegrzania, co może wynikać z wielu czynników – nieszczelności w układzie chłodzenia, usterki wtryskiwacza, zły skład mieszanki w motorze benzynowym, itd. Konsekwencją jest nieszczelność, w wyniku której płyn chłodzący dostaje się do cylindrów – można to poznać po białym, gęstym dymie, wydobywającym się z auta. Typowymi objawami uszkodzenia uszczelki jest także:
- spory ubytek płynu chłodniczego
- nalot pod korkiem od płynu chłodniczego
- podnoszący się poziom oleju
- zbyt wysoka temperatura silnika
- problemy z rozruchem
- nierówna praca na wolnych obrotach
- zapach spalin wewnątrz samochodu
Jeżeli podejrzewasz, że z uszczelką pod głowicą dzieje się coś niedobrego, nie musisz jechać od razu do warsztatu. Jej stan sprawdzić przy pomocy specjalnego testera, który bez problemu można kupić w sieci. Badanie wykonuje się poprzez podłączenie gumowej rurki z zestawu w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego. Zanim to zrobisz, wlej do niej ok. 3ml płynu dołączonego do urządzenia. Odpal samochód – płyn w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmieni kolor na zielony. Po kilku minutach powinien on być niebieski – jeśli tak będzie, to znaczy, że z uszczelką jest wszystko w porządku. W przypadku odbarwienia konieczna będzie natomiast wymiana uszczelki.
Pamiętaj, że nie wolno jeździć z uszkodzoną uszczelką. takie działanie może prowadzić do poważnych problemów, m.in. zapieczenia pierścieni tłokowych, skrzywienia się głowicy, zatarciu wału na panewkach, czy nawet samego silnika. W tym wypadku nie pozostaje już nic, jak wymiana jednostki napędowej.
Sam koszt nowej uszczelki nie jest wielki i wynosi kilkadziesiąt złotych. Niestety, z reguły proces na tym się nie kończy – przy wymianie musimy liczyć się także z koniecznością planowania głowicy, kontrolą stanu prowadnic, uszczelniaczy oraz gniazd zaworowych. W przypadku ich zużycia, konieczny jest zakup nowych części. Ostatecznie trzeba się więc liczyć z kosztem około 1000 zł.
Warto kontrolować stan uszczelki pod głowicą, aby uniknąć dużych kosztów naprawy układu. W przypadku diagnostyki decyduj się na sprawdzone serwisy, w których nie zostaniesz naciągnięty na niepotrzebne koszty. U dobrego mechanika wszystkie usługi zostaną wykonane szybko i profesjonalnie, a ty będziesz miał pewność co do wydanych pieniędzy.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich...

więcej

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X5 E70 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

BMW Serii 7 E65 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW Serii 7 E65 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich...

więcej

BMW Serii 5 E61 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW Serii 5 E61 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej