Wymiana uszczelki pod głowicą, cena

Średnia cena usługi: od 339,64 PLN do 799,83 PLN | sprawdź w okolicy

wymiana uszczelki pod głowicą

Uszczelka pod głowicą podlega wymianie w wypadku awarii. Nie jest to czynność okresowa określona przez wiek samochodu czy jego przebieg. Na konieczność wymiany uszczelki pod głowicą może wpływać kilka symptomów takich jak: ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego oraz nalot na jego korku, zmniejszający się poziom płynu chłodniczego, rozrzedzony olej silnikowy wyróżniający się jaśniejszym kolorem, biały dym wydostający się z układu wydechowego, zmniejszona kompresja na którymś cylindrze, czy szybkie nagrzewanie się silnika. Z uwagi na duże zmiany temperatur, z biegiem czasu uszczelka traci swoje właściwości pozwalające utrzymać szczelność. Na szybkość jej zużycia ma duży wpływ kierowca, którego niewłaściwy styl jazdy może przyspieszyć jej uszkodzenie. Należy pamiętać, aby nie jeździć z wysoką prędkością obrotową na nierozgrzanym silniku. Do przegrzania silnika prowadzą także wszelkie usterki związane z układem chłodzenia m.in. wyciek płynu chłodniczego, uszkodzony termostat czy pompa wody. Zaszkodzić może także niepoprawnie zamontowana instalacja LPG.

 

Uszczelka pod głowicą silnika to ważny element. Zapewnia szczelność pomiędzy głowicą a blokiem silnika, poza tym przepływa w niej olej oraz płyn chłodniczy. Awaria tej części nie zawsze jest łatwo wykrywalna - warto udać się do specjalisty, który szybko ją zdiagnozuje i wymieni. Zobacz, jakie są typowe objawy uszkodzonej uszczelki i co zrobić w przypadku wykrytej usterki.

wymiana uszczelki pod głowicą

Uszczelka, znajdująca się miedzy głowicą a blokiem silnika, wykonana jest z kilku warstw materiałów. Niestety, narażona jest na ciężkie warunki pracy, takie jak wysokie ciśnienie i ogromne różnice temperatur. Mimo to przy zachowaniu odpowiednich parametrów potrafi ona przetrwać w dobrym stanie przez kilka lat.

Element ten ulega uszkodzeniu często w wyniku przegrzania, co może wynikać z wielu czynników – nieszczelności w układzie chłodzenia, usterki wtryskiwacza, zły skład mieszanki w motorze benzynowym, itd. Konsekwencją jest nieszczelność, w wyniku której płyn chłodzący dostaje się do cylindrów – można to poznać po białym, gęstym dymie, wydobywającym się z auta. Typowymi objawami uszkodzenia uszczelki jest także:
- spory ubytek płynu chłodniczego
- nalot pod korkiem od płynu chłodniczego
- podnoszący się poziom oleju
- zbyt wysoka temperatura silnika
- problemy z rozruchem
- nierówna praca na wolnych obrotach
- zapach spalin wewnątrz samochodu
Jeżeli podejrzewasz, że z uszczelką pod głowicą dzieje się coś niedobrego, nie musisz jechać od razu do warsztatu. Jej stan sprawdzić przy pomocy specjalnego testera, który bez problemu można kupić w sieci. Badanie wykonuje się poprzez podłączenie gumowej rurki z zestawu w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego. Zanim to zrobisz, wlej do niej ok. 3ml płynu dołączonego do urządzenia. Odpal samochód – płyn w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmieni kolor na zielony. Po kilku minutach powinien on być niebieski – jeśli tak będzie, to znaczy, że z uszczelką jest wszystko w porządku. W przypadku odbarwienia konieczna będzie natomiast wymiana uszczelki.
Pamiętaj, że nie wolno jeździć z uszkodzoną uszczelką. takie działanie może prowadzić do poważnych problemów, m.in. zapieczenia pierścieni tłokowych, skrzywienia się głowicy, zatarciu wału na panewkach, czy nawet samego silnika. W tym wypadku nie pozostaje już nic, jak wymiana jednostki napędowej.
Sam koszt nowej uszczelki nie jest wielki i wynosi kilkadziesiąt złotych. Niestety, z reguły proces na tym się nie kończy – przy wymianie musimy liczyć się także z koniecznością planowania głowicy, kontrolą stanu prowadnic, uszczelniaczy oraz gniazd zaworowych. W przypadku ich zużycia, konieczny jest zakup nowych części. Ostatecznie trzeba się więc liczyć z kosztem około 1000 zł.
Warto kontrolować stan uszczelki pod głowicą, aby uniknąć dużych kosztów naprawy układu. W przypadku diagnostyki decyduj się na sprawdzone serwisy, w których nie zostaniesz naciągnięty na niepotrzebne koszty. U dobrego mechanika wszystkie usługi zostaną wykonane szybko i profesjonalnie, a ty będziesz miał pewność co do wydanych pieniędzy.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Jazda z uszkodzonym układem kontroli trakcji stwarza poważne zagrożenie, tym bardziej, że może być to powiązane z układem ABS. Zapalenie kontrolki kontroli trakcji może być spowodowane awarią...

więcej

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Dobry mechanik to zbawienie każdego kierowcy. Można mu zaufać zarówno pod względem fachowości wykonania naprawy jak i przy uczciwym rozliczeniu. Niestety naprawy związane z silnikiem lub skrzynią...

więcej