Średnia cena usługi: od 562,93 PLN do 1.190,16 PLN
Wymiana uszczelki pod głowicą to usługa, w której zdecydowanie większy udział stanowią koszty robocizny. Sama uszczelka potrafi kosztować w granicy 100 - 300 zł w zależności od modelu. Doliczyć do tego trzeba proces planowania głowicy, które podnosi cenę o kolejne 50 - 150 zł. Mimo to, nadal usługa wymiany wiążąca się z rozebraniem połowy silnika generuje koszt na poziomie 300 - 1000 zł w przypadku standardowych samochodów. Po demontażu głowicy należy skręcić ją ponownie używając nowych szpilek. Jeżeli demontowany był układ rozrządu na pasku, on także powinien zostać zmieniony na nowy.
| Białystok | 367-833 PLN | Wybierz serwis |
| Bydgoszcz | 350-513 PLN | Wybierz serwis |
| Gdańsk | 430-1040 PLN | Wybierz serwis |
|
Gorzów Wlkp. |
850-1050 PLN | Wybierz serwis |
| Katowice | 195-400 PLN | Wybierz serwis |
| Kielce | 441-814 PLN | Wybierz serwis |
| Kraków | 358-1475 PLN | Wybierz serwis |
| Lublin | 383-1350 PLN | Wybierz serwis |
| Łódź | 414-779 PLN | Wybierz serwis |
| Olsztyn | 445-859 PLN | Wybierz serwis |
| Poznań | 360-867 PLN | Wybierz serwis |
| Szczecin | 600-3100 PLN | Wybierz serwis |
| Toruń | 275-750 PLN | Wybierz serwis |
| Warszawa | 472-1134 PLN | Wybierz serwis |
| Wrocław | 400-550 PLN | Wybierz serwis |
| Zielona Góra | 1000-1600 PLN | Wybierz serwis |

Stan uszczelki pod głowicą można sprawdzić za pomocą testera spalin. Specjalny korek zaślepiający ze zbiorniczkiem na płyn reakcyjny umieszczany w miejsce korka fabrycznego, pozwala wykryć obecność spalin w układzie chłodzenia. Ten tani test pozwala szybko przekonać się o konieczności lub nie wymiany uszczelki pod głowicą.
Z reguły zmianie ulega kolor środka reakcyjnego z niebieskiego na zielony/jasno zielony, lub z żółtego na zielony. Jeżeli kolor nie uległ zmianie, uszczelka pod głowicą jest szczelna.
Wymiana uszczelki pod głowicą to czasochłonna procedura z uwagi na ilość elementów koniecznych do zdemontowania. Sama robota związana z wydobyciem głowicy z silnika i ponownym montażem może zająć od 4 do 15 godzin. Doliczyć trzeba jeszcze czas, kiedy głowica trafia do planowania. Samo planowanie głowicy może trwać 30 minut, jednak związany z tym transport może wydłużyć proces do całej doby.
Wymiana uszczelki pod głowicą to dość skomplikowana, czasochłonna, a przede wszystkim kosztowna usługa. W wielu miejscach można popełnić błąd, prowadzący do konieczności ponownego rozbierania silnika i ponoszenia dodatkowych kosztów. Dlatego zaleca się powierzanie opieki nad autem tylko rekomendowanym serwisom w Twojej okolicy.
| Wymień uszczelkę pod głowicą w Twojej okolicy |
||
| Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
| Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
| Kraków | Lublin | Łódź |
| Poznań | Szczecin | Toruń |
| Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...
Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...