Aby koła skrętne samochodu mogły zmieniać swój kierunek toczenia się względem układu zawieszenia, niezbędne jest wyposażenie ich w element obrotowy. Taką rolę spełnia sworzeń wahacza, który dzięki swojemu kulowemu przegubowi nie ogranicza ruchu koła, jednocześnie zapewniając jego trwałe połączenie z układem zawieszenia. Typowym objawem zużytego sworznia wahacza są stuki podczas jazdy oraz niepewność podczas prowadzenia pojazdu.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Czy da się wymienić sworzeń w wachaczu w Ford Focus mk2 2010 rom diesel 1.6 90 km? Czy trzeba razem z wachaczem?
Stuki w zawieszeniu przednim w nissan tiida.od jakiegoś czasu podczas jazdy po nawierzchni tzw chopla czyli coś w rodz małego progu zwalniajacego słychać odgłos stukania ale nie metaliczny.dobiega tak jakby od str raz prawej raz lewej amortyzatora przedniego.stuki słychać nie zawsze i nie...
Witam, czy po wymianie sworznia lewego wahacza(przód) i klocków ham.(przód) ustawianie zbieżności jest obligatoryjne ? Pozdrawiam MG
witam mam fiata punto i sworzen wahacza do naprawy-czy to bardzo pilna naprawa czy moge jezdzic,oraz czy to duzy koszt ?
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód...
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została...
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na...
Toyotę Yaris drugiej generacji produkowano w latach 2005 - 2011. W porównaniu do swojego poprzednika sylwetkę auta zmodernizowano, lecz pomimo to przypominała Toyotę I generacji. Pojazd...