Średnia cena usługi: od 390,82 PLN do 829,47 PLN
Cena wymiany sprzęgła składa się z kosztu wykonania usługi oraz zakupu części zamiennych. Części mogą stanowić zdecydowaną większość w zależności od silnika. Już do samego diesla sprzęgła potrafią być 25% droższe, bez doliczania dwumasowego koła zamachowego. W silnikach diesla demontaż sprzęgła jest nieco bardziej czasochłonny, stąd różnica w cenie. Doliczając konieczność wymiany dwumasy, cena kompletu części wzrasta 2-3 krotnie. Najnowsze konsktrukcje silników wymagają stosowania koła dwumasowego również w niektórych jednostkach benzynowych. Średnia cena samej usługi wymiany sprzęgła zawiera się w kwocie 350 - 750 zł
Białystok | 313-713 PLN | Wybierz serwis |
Bydgoszcz | 270-617 PLN | Wybierz serwis |
Gdańsk | 350-856 PLN | Wybierz serwis |
Gorzów Wlkp. |
263-700 PLN | Wybierz serwis |
Katowice | 293-725 PLN | Wybierz serwis |
Kielce | 350-608 PLN | Wybierz serwis |
Kraków | 266-1131 PLN | Wybierz serwis |
Lublin | 257-543 PLN | Wybierz serwis |
Łódź | 265-662 PLN | Wybierz serwis |
Olsztyn | 267-667 PLN | Wybierz serwis |
Poznań | 366-770 PLN | Wybierz serwis |
Szczecin | 320-1020 PLN | Wybierz serwis |
Toruń | 215-525 PLN | Wybierz serwis |
Warszawa | 392-901 PLN | Wybierz serwis |
Wrocław | 314-778 PLN | Wybierz serwis |
Zielona Góra | 500-1000 PLN | Wybierz serwis |
Sprzęgło jest w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 100 - 200 tys. km. Taka rozbieżność w wartościach granicznych wynika z ogromnego wpływu kierowcy na dystans jaki jest ono w stanie pokonać. Agresywne ruszanie z piskiem opon, zbyt wolne puszczanie pedału sprzęgła a także zbyt szybkie powodujące szarpnięcia, skutecznie skraca jego żywotność. Sprzęgło należy wymienić, gdy przejawia poniżej przedstawione objawy.
Są elementy w samochodzie, które zanim ulegną kompletnej awarii dają o sobie znać. Jest to korzystna sytuacja, ponieważ pozwala kierowcy przygotować się na poniesienie kosztów, czy też wybranie miejsca i momentu usunięcia usterki. Jednym z takich elementów jest sprzęgło, które bardzo rzadko ulega nagłej awarii. Z reguły trwa to jakiś okres i to wcale nie taki krótki.
Wymiana sprzęgła wiąże się z demontażem elementów zawieszenia, układu kierowniczego, a ostatecznie samej skrzyni biegów i sprzęgła. W zależności od konstrukcji auta, czynności te mogą trwać od 2-3 godzin do nawet kilkunastu przy skomplikowanych konstrukcjach. W standardowym aucie wymiana sprzęgła powinna zająć mechanikowi ok. 5-7 godzin.
Wymiana sprzęgła jest usługą popularną wśród mechaników, jednak nie warto zlecać jej wykonanie pierwszemu lepszemu. Zdemontować trzeba duże, ciężkie i drogie elementy. Ewentualne błędy i uszkodzenia będą sporo kosztowały, dlatego tutaj liczy się doświadczenie. Niepoprawny montaż nowego sprzęgła może je w krótkim czasie zniszczyć, a o zwrot na gwarancji może być ciężko. Warto zapoznać się z listą rekomendowanych serwisów samochodowych poniżej.
Zobacz, gdzie wymienisz sprzęgło w Twojej okolicy | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
W każdym modelu auta proces ten będzie wyglądał nieco inaczej z uwagi na zastosowane rozwiązanie konstrukcyjne. Idea jednak jest taka sama i można ją w uproszeniu przedstawić w kilku krokach.
Nie ma obowiązku wymiany koła dwumasowego podczas wymiany sprzęgła. Procedura wymiany całego zestawu ma głównie uzasadnienie ekonomiczne. W celu wymiany sprzęgła należy zdemontować skrzynię biegów. Jest to na tyle czasochłonny proces, że sama usługa nierzadko kosztuje więcej niż części. Wymiana samego sprzęgła i pozostawienie starej dwumasy grozi koniecznością ponownej rozbiórki auta w niedługim czasie generując dużo większe koszty. Doświadczony mechanik po rozebraniu sprzęgła powinien być w stanie określić jego stan. Jeżeli dwumasowe koło zamachowe będzie w dobrym stanie, być może nie warto go wymieniać. Należy rozpatrywać każdy przypadek indywidualnie.
Kiedy w 1999 roku zamachowe koła dwumasowe stały się podstawowym wyposażeniem układów napędowych z silnikiem diesla, cena serwisowania tego typu aut znacznie wzrosła. Z uwagi na znaczny wzrost momentu obrotowego w nowoczesnych jak na tamte czasy silników, konieczne było stworzenie dodatkowego tłumika drgań i sił skrętnych generowanych przez silnik. Standardowe sztywne koło zamachowe nie uchroniłoby skrzyni biegów na dłuższą metę, dlatego powstało koło dwumasowe, które dużo skuteczniej tłumi drgania. Koło dwumasowe jest elementem drogim, ponieważ nierzadko przekracza kwotę 1500 zł, czyli więcej niż samo sprzęgło. Kusząca jest zatem perspektywa zamiany dwumasy na tańsze i trwalsze koło sztywne. Jest to jednak działanie na krótką metę, ponieważ oszczędności rzędu 1000zł, szybko zamienią się w kilku tysięczny remont skrzyni biegów i pozostałych podzespołów. Zamiana dwumasy na sztywne koło zamachowe ma sens jedynie, gdy samochód i tak ma zostać np. zezłomowany, ale potrzebujemy go jeszcze jakiś niedługi czas poużywać. Wtedy można w ten sposób ograniczyć koszty eksploatacji. Zastępowanie dwumasy kołem sztywnym przed sprzedażą samochodu w celu wygenerowania większego zysku jest działaniem nieuczciwym.
Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem...
Hyundai ix20 to auto segmentu B kategorii minivan. Jego produkcję rozpoczęto w roku 2010 i zakończono w 2020. Model przeszedł facelifting w 2015 roku. Hyundai ix20 zastąpił model Matrix...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o...