Średnia cena usługi: od 61,10 PLN do 102,68 PLN
Łącznik stabilizatora to elastyczny element, który odpowiada za bezproblemowe pokonywanie zakrętów. Niestety, w wyniku pokonywania wielu nierówności drogi, ulega on czasami wybiciu i koniecznie trzeba go wymienić. Zabieg taki możesz wykonać samodzielnie w warunkach garażowych, przy odrobinie chęci i czasu. Podpowiadamy, jak sprawnie dokonać wymiany. Tylko po czym rozpoznać, że nadszedł już na nią czas?

Stabilizator i łączniki mają za zadanie ograniczać przechylanie samochodu na zakrętach, kiedy więc dojdzie do ich usterki, usłyszymy głośne stuki nawet na najmniejszych nierównościach drogi. Łącznik stabilizatora podlega wymianie, gdy zauważymy na jego końcach uszkodzoną gumę. Jak zamontować w takim przypadku nową część?
Poluzuj śruby na kole i podnieś auto do góry przy pomocy lewarka. Pamiętaj przy tym o zabezpieczeniem samochodu przed stoczeniem się – wystarczy pod pozostałe koła podłożyć kliny. Odkręć koło i zdejmij je. Łącznik stabilizatora wygląda jak cienki pręt i ma na końcach gumowo-metalowe przeguby. Zanim przystąpisz do naprawy, spryskaj śruby specjalnym preparatem, który je nasmaruje i usunie ewentualną rdzę. Odkręć nakrętki łącznika stabilizatora. Następnie musisz powoli unosić samochód, aż poczujesz luz, dzięki któremu wyciągniesz łącznik – trzeba więc te dwie czynności wykonać równocześnie. Powierzchnię, z którą styka się łącznik, wyczyść papierem ściernym. Teraz możesz umieścić na miejscu nowy łącznik – strony nie mają znaczenia. Przykręć mocno nakrętki śrub i opuść samochód na taką wysokość, aby bez problemu założyć z powrotem koło. Na końcu wystarczy dokręcić śruby na stałym podłożu i przystąpić do wymiany łącznika stabilizatora z drugiej strony.
Przy wymianie łącznika stabilizatora należy pamiętać, aby postępować z nim delikatnie, by nie uszkodzić gumowych osłon. Element ten powinien zostać dobrany idealnie do danego samochodu, aby mógł działać prawidłowo. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego zakupu dokonać, lepiej pozostaw to zadanie specjaliście, który z pewnością wykona całą usługę prawidłowo.
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...
Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...