Tuning

Interesujesz się tuningiem? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z modyfikowaniem samochodu? Zarówno tuning, jak i chiptuning dają wiele możliwości użytkownikowi. Podrasowując auto możemy zwiększyć moc silnika, czy też zmniejszyć zużycie paliwa. W profesjonalnym warsztacie uzyskasz wiele porad - od tuningu silnika przez stylizację tuningową i wybór opon, aż po oświetlenie. Musisz jednak pamiętać, że przy wprowadzeniu licznych modyfikacji potrzebny jest umiar, a przede wszystkim ich zgodność z obowiązującym prawem.

tuning

Na drogach jeździ mnóstwo bardzo podobnych do siebie samochodów, nic więc dziwnego, że pojawiają się takie osoby, które chcą swój pojazd wyróżnić. Dokonują tego właśnie poprzez tuning silnika, układu paliwowego lub wnętrza samochodu. Pod pojęciem tym rozumie się różnego rodzaju modyfikacje, które mają na celu przedłużenie życia pojazdu lub zwiększenie jego mocy. Ogólnie wyróżnia się tuning mechaniczny i optyczny. Pierwszy z nich dotyczy modyfikacji różnych podzespołów auta, drugi natomiast zmian wizualnych.

Jak jednak wygląda to pod względem prawnym w Polsce? Nasze prawo nie zabrania wprowadzania do samochodów modyfikacji, pod warunkiem, że spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i nie utrudniają życia innym uczestnikom ruchu drogowego. Stuningowany samochód nie może mieć ograniczonej widoczności z przodu i z boku auta – w przypadku przyciemniania szyb współczynnik przepuszczania światła nie może przekraczać 70%. Lusterka boczne także można zmienić, ale muszą zapewniać widoczność tyłu.

W przypadku modyfikacji kierownicy, której dokonuje wielu posiadaczy aut, wymagane jest posiadanie modelu homologowanego ze sprawnym klaksonem lub przyciskiem sygnału na dźwigni kierunkowskazów. Z kolei tuning felg i opon jest możliwy, jeśli nie wystają poza obrys auta.

Absolutnie zabronione są wszelkie kombinacje związane z tablicą rejestracyjną – musi ona być idealnie widoczna, a światło na nią padające, białe i równomiernie rozłożone. Materiał, z którego wykonana jest tablica, nie może oślepiać innych kierowców.

Jak widać, polskie prawo nie reguluje kwestii związanych z tuningiem w sposób szczegółowy – istnieje tylko kilka obostrzeń, których należy przestrzegać. Mimo to z modyfikacjami nie powinno się przesadzać, ponieważ mogą one mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie auta.

WYSZUKAJ NA MAPIE

WARSZTATY W POBLIŻU

Nasze porady

NOS - czyli wtrysk podtlenku azotu

NOS - czyli wtrysk podtlenku azotu

Największym producentem systemów wtrysku podtlenku azotu do silników jest "Nitrous Oxide Systems", dla tego też zwyczajowo na wtrysk podtlenku azotu mówi się NOS. Działanie instalacji polega na...

więcej

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20...

więcej

Tuning wnętrza auta

Tuning wnętrza auta

Chciałbyś zmienić swój samochód od wewnątrz, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Boisz się zbyt dużych kosztów, na które cię zwyczajnie nie stać? Spokojnie! Wiele czynności możesz wykonać...

więcej