Spawanie, naprawa tłumika Kopana

Filtry

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Zwiększony hałas spod samochodu, zapach spalin w pobliżu kabiny pasażerskiej, zwiększone zużycie paliwa to główne objawy dziury w układzie wydechowym. Wielu kierowców zamiast wymienić fragment układu wydechowego decyduje się zaspawać otwór. To działanie doraźne, ponieważ prędzej czy później metal z którego wytworzono tłumik podda się korozji w innym miejscu. 

Ile kosztuje spawanie tłumika?

Spawanie wydechu jest stosunkowo tanią usługą i równie szybką. Za zaspawanie otworu powodującego problemy z przejściem przeglądu czy generującego nieznośny hałas mechanik zażąda kwoty w granicach 40-150 zł. Spawanie tłumika wprawionemu mechanikowi zajmie ok. 30 minut.

Gdzie zaspawać tłumik?

Układ wydechowy pełni ważną rolę w pracy silnika. To od jego kształtu i poprawnego przepływu spalin zależy generowanie poprawnej ilości mocy. Wszelkie zaburzenia strumienia spalin nieszczelnościami mogą osłabić silnik i powodać zwiększone spalanie paliwa, dlatego warto umówić się na spawanie tłumika do profesjonalisty. Doświadczona osoba może także doradzić, kiedy nie warto już spawać, a lepiej wymienić element układu wydechowego.

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

VW Passat b5 fl 1.8t 2003 awt : Poduszki silnika

Posiadam passat b5 fl 1.8t 2003 awt ostatnio wymieniałem poduszki silnika i skrzyni biegów firmy corteco po wymianie samochodem bardziej trzęsie luzowalem nakrętki poduszek odpalałem by się ułożyły dokręciłem i to samo. Na starych poduszkach było dobrze tylko przy odpalaniu było słychać...

Odpowiedzi (2)

BMW E39 2003: Problem ze wspomaganiem BMW

BMW E39 2.2 170KM Pojawił się problem podczas skręcaniem kołem kierownicy. Podczas skrętu czuć opór zarówno gdy kręcę kierownicą w lewo jak i w prawo. Nie ma ubytku w płynie wspomagania, nie słychać również żadnych hałasów podczas kręcenia kołem kierownicy. Czasem potrafi zapalić się błąd...

Odpowiedzi (1)

Honda Accord Vi 2000: Honda Accord VI 2000r 1.8 +LPG dławi się na rozgrzanym silniku.

Objawy występują tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym nic się nie dzieje. Od momentu gdy silnik się nagrzeje każde zatrzymanie samochodu (np. Na światłach) kończy się tym że obroty spadają bardzo nisko i samochód się dławi i cały drży ale nie gaśnie i jak już stoi w miejscu to obroty się...

Odpowiedzi (0)

Renault Megane 3 2012 1.6 16v: Problem z wolnymi obrotami

Czy w przypadku uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu może występować problem z wolnymi obrotami ( gaśnięcie auta na wolnych obrotach) ??

Odpowiedzi (2)

Nasze porady

Audi Q3 - Cena wymiany sprzęgła

Audi Q3 - Cena wymiany sprzęgła

 Audi Q3 to kompaktowy crossover SUV klasy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2011 roku i trwa do teraz. I generacja modela produkowana była w latach 2011-2018, a II generacja jest na...

więcej

Co zrobić, gdy czuć zapach spalin w kabinie?

Co zrobić, gdy czuć zapach spalin w kabinie?

Obecność spalin w kabinie jest niebezpieczna dla zdrowia oraz wskazuje na problem występujący w samochodzie. Jeżeli kierowca lub pasażerowie odczuwają swędzenie oczu związane z gazami spalinowymi,...

więcej

Suzuki Grand Vitara II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Suzuki Grand Vitara II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Suzuki Grand Vitara II to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2005 do 2014 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi...

więcej

Renault Captur I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Captur I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Renault Captur to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2013 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami...

więcej