Spawanie, naprawa tłumika, cena

Średnia cena usługi: od 35,00 PLN do 123,75 PLN

Tłumik Twojego samochodu uległ uszkodzeniu? Pozostaje wiec wybór: spawać czy wymienić? Na to pytanie pomoże odpowiedzieć sprawdzony mechanik. Układy wydechowe pojazdów używanych w ruchu miejskim mają skróconą żywotność, spowodowaną kondensacją spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. Dlatego ważna jest regularna kontrola i serwis w celu usunięcia usterek. Podpowiadamy, co można zrobić w przypadku uszkodzonego tłumika, aby działał sprawnie i bezawaryjnie.

wydech

Najważniejszym zadaniem układu wydechowego jest usunięcie spalin z silnika, ale także jego wyciszenie. Funkcję tą wypełnia tłumik, czyli specyficzna puszka z watą szklaną. To właśnie ta ostatnia zatrzymuje strumień spalin i wycisza pracę jednostki napędowej. Niestety, często ulega on uszkodzeniu, na co wpływ ma sporo czynników, między innymi zbierająca się w układzie wilgoć, ale także woda deszczowa i sól drogowa, w wyniku czego metal ulega korozji i rozszczelnieniu. Czym się to charakteryzuje? Przede wszystkim głośniejszą pracą silnika, wydobywaniem się spalin w dziwnych miejscach, a w skrajnych przypadkach urwaniem tłumika w trakcie jazdy. Do awarii bardzo często dochodzi także w wyniku mechanicznego uszkodzenia, o które nie trudno.

Jednym z najczęstszych problemów dotykających tłumik jest korozja. Nawet niewielkie ślady rdzy z czasem się rozwiną i mogą doprowadzić do poważnego ubytku, a więc nieszczelności układu. Objawia się to charakterystycznym metalicznym dźwiękiem, który nasila się przy wyższych obrotach silnika. Jak poradzić sobie z takim problemem? Rozwiązaniem doraźnym jest zastosowanie specjalnej taśmy uszczelniającej, którą zakleja się ubytek. Można też wyciąć dziurawy fragment i na jego miejsce przyspawać stalowy kawałek, niedotknięty korozją. Czasem jednak uszkodzenia są tak duże, że nie pozostaje nam nic innego, jak wymienić element na nowy.

Wymiana tłumika jest naprawdę prosta i często polega na wykręceniu jednej śruby. Nie ma więc większego sensu wykonywanie jej w warsztacie. Przy kupnie nie decyduj się na produkty z materiałów kwasoodpornych, ponieważ bardzo szybko się zużywają. Tłumik znajduje się na spodzie auta i z reguły przymocowany jest jednym zaciskiem lub opaską ze śrubą. Aplikujemy na nią środek wypierający wodę i odkręcamy. Zdejmij tłumik z gumowych zaczepów. Przy okazji wymień też opaskę mocującą, która na pewno jest już mocno zużyta. Wystarczy ją założyć na końcówkę układu, po czym zamontować nowy tłumik. Pamiętaj, że układ wydechowy przy tym zabiegu musi być zimny!

Wysunięcie tłumika powinno zostać wyregulowane przy wymianie, aby nie opierał się o nic i nie uderzał o podwozie w trakcie jazdy. Przy pierwszych kilometrach możesz wyczuć charakterystyczny zapach spalenizny, który oznacza tylko tyle, że element ten ulega „wypaleniu”.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Jazda z uszkodzonym układem kontroli trakcji stwarza poważne zagrożenie, tym bardziej, że może być to powiązane z układem ABS. Zapalenie kontrolki kontroli trakcji może być spowodowane awarią...

więcej

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Dobry mechanik to zbawienie każdego kierowcy. Można mu zaufać zarówno pod względem fachowości wykonania naprawy jak i przy uczciwym rozliczeniu. Niestety naprawy związane z silnikiem lub skrzynią...

więcej