Regulacja luzów zaworowych Charlęż-Kolonia

Filtry

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Odpowiedni luz zaworowy pozwala na prawidłową pracę silnika i szczelne zamknięcie komory spalania. Kolejnym aspektem jest chłodzenie zaworów poprzez ich styk z gniazdem zaworowym. Jeżeli luz zaworowy jest źle ustawiony, słyszalne będzie metaliczne cykanie spod maski, odczuwalny będzie spadek mocy, nierówne obroty na biegu jałowym oraz ogólne utrudnienie w uruchomieniu ciepłego silnika.

Co ile regulować luz zaworowy

Nie w każdym samochodzie trzeba regulować luz zaworowy. Właściciele aut z silnikiem z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego mogą zapomnieć o tym problemie. Pozostali powinni wiedzieć, czy luz zaworowy kasowany jest za pomocą płytek (pastylek)/szklanek czy zwykłej śruby regulacyjnej. Częstotliwość regulacji luzu jest określana przez producentów i bardzo różni się w zależności od jednostki napędowej. Niektóre silniki wymagają regulacji co 10 tys. km. a inne pozwalają ograniczyć się do sprawdzenia i regulacji po 100 tys. km. Przy zasilaniu auta gazem LPG trzeba ten czas skrócić o połowę.

Ile kosztuje ustawienie luzu zaworowego

Cena ustawienia luzu zaworowego zależeć będzie od ilości zaworów w danej jednostce napędowej, typu silnika, a przede wszystkim metody regulacji luzu zaworowego. Zakup płytek czy szklanek do regulacji znacznie podnosi cenę w porównaniu do zwykłej regulacji śrubowej. Dla prostej konstrukcji koszt może zamknąć się w kwocie 200 zł, podczas gdy mocno rozregulowany układ wyposażony w szklanki może kosztować kilkaset złotych.

 

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Dodge caliber 2007 rok automat, benzyna : Zawory, dynamika jazdy

benzyna skrzynia automat na zimnym silniku bardziej dynamiczny i szybszy niż przy ciepłym, poza tym przy dodawaniu gazu wszystko jest ok po puszczeniu stukot jakby zawory do regulacji tak nam powiedział mechanik inny znowu, że niby nie...

Odpowiedzi (1)

Ford focus mk2 1.6 16v ti: glosna praca zaworów na zimnym silniku

Witam.Mam problem z głośną pracą zaworów na zimnym silniku. Po zagrzaniu problem znika. Silnik 16v ti 1.6 benzyna. Stosuję olej 5w30 ford formula.

Odpowiedzi (1)

Subaru Forester SG 2,5l silnik EJ251 SOHC 2004r USA: Subaru Forester SG SOHC regulacja luzów zaworowych

Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama...

Odpowiedzi (2)

KIA ProCeed / 2011 r / 1.6 benzyna 92 KW / Silnik G4FC: KIA ProCeed zużycie oleju oraz szarpanie silnika

Witam. Pierwszy problem zużycie oleju około 1L na 10-12tyś kilometrów. (przebieg 125 tyś. km) Wcześniej nie musiałem nic dolewać od wymiany do wymiany. Wycieków nie widać. Nie dymi .Co jakiś czas widać czarny nalot na końcówce wydechu ,ale nie jest tłusty w dotyku. To normalne czy lepiej udać...

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...

więcej