Ławniczak Maciej Zakład Samochodowy
Górki 23, Szamotuły
"Sprawna i szybka naprawa, nie było najtaniej, ale autko chodzi jak złoto. Polecam!",
Maniek, Mercedes A-klasa
Bielik Sławomir Elektromechanika Pojazdowa
Sportowa 73, Szamotuły
Sezamkowa 1 d lok. 5, Szamotuły
Wichura Jerzy Mechanika Pojazdowa
Poznańska 23, Szamotuły
Badziński Szymon Mechanika Pojazdowa
al. Jana Pawła II 51, Szamotuły
"Audi 80 B3 i B4 Polecam Bardzo szybka naprawa, dobre części i dobra cena za usługę.",
AUDI 80, Audi 80 B3 i B4
Gidaszewski Grzegorz Mechanika Pojazdowa
Boczna 2 a, Szamotuły
Kałużyński Dariusz Mechanika Pojazdowa
al. 1 Maja 17, Szamotuły
Szczuczyńska 38, Szamotuły
Bosch Service TR Autocentrum Tomasz Korycki
Obornicka 48, Szamotuły
Piaskowo 23, Szamotuły
"Naprawa trwała bardzo szybko, cena za wykonana usługę bardzo mnie zaskoczyła ponieważ była dosyć niska :)",
Prezes, Toyota Yaris
FourSerwis Wulkanizacja i Naprawa Pojazdów
Bolesława Chrobrego 6, Szamotuły
Proponujemy naszym klientom wulkanizację aut osobowych i dostawczych Wymianę oleju i klocków oraz pelną dziagnostykę komputerową aut osobowych i dostawczych.
Ławniczak Maciej Zakład Samochodowy
Górki 23, Szamotuły
"Sprawna i szybka naprawa, nie było najtaniej, ale autko chodzi jak złoto. Polecam!",
Maniek, Mercedes A-klasa
Bielik Sławomir Elektromechanika Pojazdowa
Sportowa 73, Szamotuły
Sezamkowa 1 d lok. 5, Szamotuły
Wichura Jerzy Mechanika Pojazdowa
Poznańska 23, Szamotuły
Badziński Szymon Mechanika Pojazdowa
al. Jana Pawła II 51, Szamotuły
"Audi 80 B3 i B4 Polecam Bardzo szybka naprawa, dobre części i dobra cena za usługę.",
AUDI 80, Audi 80 B3 i B4
Gidaszewski Grzegorz Mechanika Pojazdowa
Boczna 2 a, Szamotuły
Kałużyński Dariusz Mechanika Pojazdowa
al. 1 Maja 17, Szamotuły
Szczuczyńska 38, Szamotuły
Bosch Service TR Autocentrum Tomasz Korycki
Obornicka 48, Szamotuły
Piaskowo 23, Szamotuły
"Naprawa trwała bardzo szybko, cena za wykonana usługę bardzo mnie zaskoczyła ponieważ była dosyć niska :)",
Prezes, Toyota Yaris
FourSerwis Wulkanizacja i Naprawa Pojazdów
Bolesława Chrobrego 6, Szamotuły
Proponujemy naszym klientom wulkanizację aut osobowych i dostawczych Wymianę oleju i klocków oraz pelną dziagnostykę komputerową aut osobowych i dostawczych.
Silnik odpala z oporem, podczas rozruchu przygasają kontrolki, słychać samo cykanie bez reakcji silnika, lub rozrusznik pracuje jeszcze po uruchomieniu się silnika? To jego typowe objawy wskazujące na usterkę. Rozrusznik jest urządzeniem mechaniczno elektrycznym, które odpowiada za wprowadzenie wału korbowego w ruch i pracę tłoków za pomocą koła zamachowego. Potem rolę napędzania wału za pomocą tłoków przejmuje dostarczane i spalane w cylindrach paliwo. Jeżeli silnik nie reaguje na rozrusznik, awaryjną metodą uruchamiania jest odpalanie na tzw. pych. Nie jest to jednak zalecane z uwagi na ryzyko np. przestawienia lub uszkodzenia układu rozrządu.
Cena głównie zależy od elementów, które podlegają wymianie. Zużyciu mogły ulec szczotki węglowe, komutator wirnika, uzwojenie wirnika, łożyska i tuleje, mechanizm sprzęgający, sprzęgło jednokierunkowe czy włącznik elektromagnetyczny. Regeneracja rozrusznika może kosztować w przedziale 150 - 500 zł. Jest to jednak atrakcyjna cena w porównaniu z elementem nowym, a dobrze przeprowadzona regeneracja czyni rozrusznik jakościowo taki sam jak fabrycznie nowy.
Rozrusznik podobnie jak alternator naprawiany jest z reguły przez specjalizujących się w tym fachowców. Standardowy mechanik wymontowuje uszkodzony rozrusznik i oddaje do sprawdzonego przez siebie punktu regeneracji. Może się zdarzyć, że rozrusznik, który zostanie ponownie zamontowany w aucie nie będzie tym samym egzemplarzem, który został oddany. Czasami serwisy takie działają na zasadzie wymiany zużytego rozrusznika na taki sam ale już zregenerowany. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu oczekiwania na naprawę, a części prawidłowo zregenerowane odpowiadają fabrycznej jakości. Aby nie spowodować dodatkowych uszkodzeń, warto zlecić wymianę rozrusznika w doświadczonym i polecanym serwisie samochodowym.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
po przekręceniu tylko cyknie i nic się nie dzieje . Mechanik odrzuca możliwość rozrusznika - mówi że sprawdził .. auto raz na kilka dni odpali .
Samochód nie odpala po wymianie sprężarki klimatyzacji dzień wcześniej. W międzyczasie był odpalany kilka razy i przejechałem około 50km. Przy przekręceniu kluczyka słychać kliknięcie lecz nawet nie kręci. Stało się to nagle bez wcześniejszych objawów, akumulator 4 miesięczny.
Zgasiłem auto po krótkiej jeździe i już nie mogłem odpalic. Przekręcam kluczyk do drugiej pozycji i normalnie kontrolki się zapalają i światła a jak przekrece żeby włączyć to tylko zrobi pyk i nic wiecej. To rozrusznik czy co?
Witam. Mieszkam w Anglii. Mam pytanie odnośnie rozrusznika. Posiadam auto marki Toyota. Dokładnie model Corolla Verso 2.2 D4D r 2008. Popsuł mi się rozrusznik. Zakupiłem nowy aby to wymienić. Problem jest w tym iż Stary rozrusznik ma 11 zębów a nowy tylko 8 czy to ma jakieś znaczenie i czy nic...
Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....