Chcesz naprawić układ wydechowy w swoim samochodzie? A może interesuje Cię wymiana na tłumik sportowy? Oba zadania najlepiej powierzyć sprawdzonym serwisom. Wymiana układu wydechowego na sportowy nie powinna sprawić problemu doświadczonemu mechanikowi, podobnie jak spawanie tłumika lub montaż końcówki wydechowej. Zlecając to profesjonaliście zyskujesz pewność dobrze wykonanej usługi. niestety układ ten, jak każdy, ulega czasami awariom i wtedy trzeba go szybko naprawić. Dowiedz się, jakie są typowe usterki i zawczasu reaguj na problem.

1. Rdza
Korozja niestety bardzo często dotyczy układu wydechowego, wykonanego ze stali. Nawet niewielkie ślady rdzy z czasem się rozwiną i mogą doprowadzić do poważnego ubytku, a więc nieszczelności układu. Objawia się to charakterystycznym metalicznym dźwiękiem, który nasila się przy wyższych obrotach silnika. Jak poradzić sobie z takim problemem? Rozwiązaniem doraźnym jest zastosowanie specjalnej taśmy uszczelniającej, którą zakleja się ubytek. Można też wyciąć dziurawy fragment i na jego miejsce przyspawać stalowy kawałek, niedotknięty korozją. Czasem jednak uszkodzenia są tak duże, że nie pozostaje nam nic innego, jak wymienić element na nowy.
2. Uszkodzenie kolektora i katalizatora
Kolektor wydechowy, który ciągle podlega rozgrzewaniu i stygnięciu, może z czasem ulec pęknięciu, co objawia się charakterystycznym świstem silnika i jego nierówną pracą. Na szczęście w większości przypadków nie trzeba go wymieniać – wystarczy precyzyjne spawanie, aby usunąć nieszczelność. Z kolei na katalizatorze często osiada sadza, w wyniku czego auto ma mniejszą moc. Niestety, wymiana nie należy do tanich, przez co wiele osób decyduje się na zastąpienie uszkodzonego elementu kawałkiem rury. Nie polecamy jednak tego rozwiązania, ponieważ negatywnie wpływa na czystość spalin, a w efekcie auto może nie przejść przeglądu.
3. Sonda lambda
Urządzenie to ma wpływ na jakość mieszanki dozowanej przez wtryskiwacze. Najczęstszą usterką, która ją dotyka, jest przerwanie przewodów zasilających. Po czym poznać, że doszło do awarii tego elementu? Przede wszystkim po spadku mocy silnika, a także po większym zużyciu paliwa. Sprawdzenia sondy z reguły dokonuje się poprzez podłączenie do komputera diagnostycznego lub przy pomocy woltomierza.
4. Filtr cząstek stałych
Właściciele samochodów z silnikiem diesla posiadają tzw. układ DPF, który odpowiada za zmniejszenie ilości sadzy w spalinach. Częste jazdy na krótkich dystansach lub awarie innych podzespołów mogą prowadzić do zapchania filtra DPF/FAP. W większości przypadków można go zregenerować – wymiana z reguły nie jest konieczna, co stanowi niewątpliwy plus przy cenach filtra w granicach 5-8 tys. zł.
Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się...
Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to...
Obecność spalin w kabinie jest niebezpieczna dla zdrowia oraz wskazuje na problem występujący w samochodzie. Jeżeli kierowca lub pasażerowie odczuwają swędzenie oczu związane z gazami spalinowymi,...
Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach...