Remonty silników

Ile kosztuje kapitalny remont silnika?

Cena remontu silnika jest niemożliwa do określenia bez poznania przyczyny usterki, typu silnika, indywidualnego czasu potrzebnego na wykonanie czynności w danej jednostce napędowej oraz stawki roboczogodzinowej danego serwisu samochodowego. Mniejszy remont polegający na wymianie np. uszczelki pod głowicą w standardowym silniku 4 cylindrowym może kosztować 700-1500 zł. Jednak kapitalny remont z wymianą układu tłokowo-korbowego i pozostałych elementów bez problemu przekroczyć może nawet 10 000 zł. 

 Cennik roboczogodziny
 Białystok 90-112 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 55-140 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 197-380 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 110-130 PLN Wybierz serwis
 Katowice  120-140 PLN Wybierz serwis
 Kielce  83-120 PLN Wybierz serwis
 Kraków  76-96 PLN Wybierz serwis
 Lublin 72-100 PLN Wybierz serwis
 Łódź 55-85 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 80-102 PLN Wybierz serwis
 Poznań 100-400 PLN Wybierz serwis
Szczecin 80-110 PLN Wybierz serwis
Toruń 47-101 PLN Wybierz serwis
Warszawa 220-380 PLN Wybierz serwis
Wrocław 104-123 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 85-90 PLN Wybierz serwis

 Przykładowe ceny części potrzebnych do remontu kapitalnego standardowego silnika 4 cylindrowego

Nazwa części Orientacyjna cena
Komplet uszczelek 300 - 500 zł
Tłoki z pierścieniami (4) 700 - 1100 zł
Zestaw paska rozrządu 350 - 700 zł
Śruby głowicy 50 - 90 zł
Olej silnikowy z filtrem 150 - 200 zł
Płyn chłodniczy 50 - 80 zł
Montaż i demontaż silnika

800 - 1500 zł

Praca mechanika związana z wymiana części 1500 - 2500 zł
Zestaw panewek 70 - 200 zł

 remont kapitalny silnika

Przyczyny uszkodzenia silnika

  • Dynamiczna jazda na zimnym silniku
  • Mocne obciążanie na niskich obrotach - niskie ciśnienie smarowania
  • Zaniedbanie układu chłodzącego - przegrzanie
  • Zaniedbanie okresowego przeglądu i serwisu silnika
  • Źle dobrany olej silnikowy
  • Utrzymywanie niewłaściwego poziomu oleju silnikowego
  • Zerwanie paska lub łańcucha rozrządu
  • Zatarcie silnika
  • Uszkodzenie uszczelki pod głowicą
  • Wypadek komunikacyjny

Objawy awarii silnika

  • Zużycie oleju przekraczające normę - ponad 1 litr na 1000 km przy braku wycieków
  • Brunatny szlam pod korkiem płynu chłodzącego
  • Nierówna praca silnika na wolnych obrotach
  • Ograniczona moc
  • Problemy z uruchomieniem silnika
  • Dymienie z rury wydechowej na biało lub niebiesko/szaro
  • Mocne dymienie na czarno podczas przyspieszania (Diesle)
  • Wyciek oleju z silnika
  • Przedmuchy spalin przez bagnet oleju lub korek wlewu oleju
  • Kontrolka Check Engine na kokpicie
  • Pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym podczas pracy silnika
  • Metaliczne stuki silnika
Zleć remont silnika w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

Ile trwa kapitalny remont silnika?

Czas trwania generalnej naprawy silnika jest uzależniony od ilości czynności koniecznych do wykonania, aby odzyskać pełną sprawnośc silnika. Remont silnika może ograniczyć się do drobniejszych napraw, jak wymiana uszczelki pod głowicą z planowaniem głowicy, czy wymianą zaworów. Umawiając się na kompletny remont silnika, którego etapy opisano poniżej, liczyć się trzeba z co najmniej tygodniowym odstawieniem auta do serwisu. Czas ten może się wydłużyć, jeżeli dostęp do części zamiennych konkretnego modelu silnika będzie utrudniony. Duży wpływ na czas naprawy silnika ma także doświadczenie mechanika. Może on być np. specjalistą od danej marki

Kapitalny remont silnika krok po kroku

  1. Wstępna diagnostyka stanu silnika
  2. Demontaż silnika z auta
  3. Rozbiórka silnika na części pierwsze i określenie skali uszkodzeń
  4. Regeneracja głowicy, bloku silnika, wału korbowego i wałka rozrządu
  5. Wymiana tłoków, pierścieni tłokowych, panewek, zaworów i prowadnic
  6. Wymiana uszczelnień m.in. uszczelki pod głowicą, pod pokrywą zaworów, wałków rozrządu i wału korbowego
  7. Wymiana zestawu rozrządu
  8. Regeneracja/wymiana wtryskiwaczy
  9. Wymiana sprzęgła z kołem zamachowym
  10. Wymiana czujników
  11. Wymiana świec zapłonowych/żarowych
  12. Regeneracja/wymiana zaworu EGR
  13. Wymiana/regeneracja rozrusznika i alternatora
  14. Montaż nowych śrub głowicy silnika
  15. Wymiana paska osprzętu
  16. Wymiana płynów i filtrów (olej silnikowy z filtrem, płyn chłodniczy, filtr powietrza)
  17. Wymiana poduszek silnika
  18. Montaż silnika w pojeździe

Najczęstsze błędy popełniane przez mechaników podczas naprawy silnika

  • Uszkodzenie rowków pierścieni w tłoku podczas nieumiejętnego demontażu pierścieni
  • Błędy montaż nowych pierścieni - górnego na dole i odwrotnie
  • Błędnie dobrany rozmiar pierścieni do zeszlifowanego cylindra
  • Błędnie dobrany rozmiar panewek pod szlifowany wał korbowy
  • Dokręcenie korbowodu, głowicy, sprzęgła czy rozrządu niewłaściwym momentem obrotowym

 Gdzie najlepiej naprawić silnik?

Zleć remont silnika w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Toyota Avensis II - Cena wymiany rozrządu

Toyota Avensis II - Cena wymiany rozrządu

 Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została...

więcej

Toyota Auris I - Cena wymiany rozrządu

Toyota Auris I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód...

więcej

Gdy ubywa oleju…

Gdy ubywa oleju…

Olej jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania samochodu – powoduje on lepsze smarowanie i zabezpiecza przed tarciem elementów ruchomych w aucie. Jego niedobór może prowadzić do poważnych...

więcej

Typowe usterki silnika

Typowe usterki silnika

Silnik stanowi serce każdego samochodu. Aby jednak prawidłowo funkcjonowało, trzeba o nie dbać. Z reguły silniki benzynowe nie należą do problemowych, za to często usterkom ulega cały osprzęt...

więcej