Reifen&Opony - Kompleksowy Serwis Samochodowy w Obornikach Reifen&Opony to profesjonalny warsztat samochodowy oferujący szeroki zakres usług dla pojazdów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. Nasza siedziba znajduje się w Obornikach,...
Reifen&Opony - Kompleksowy Serwis Samochodowy w Obornikach Reifen&Opony to profesjonalny warsztat samochodowy oferujący szeroki zakres usług dla pojazdów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. Nasza siedziba znajduje się w Obornikach,...
Do mycia silnika zmuszają kierowcę głównie względy estetyczne. Silnik sam w sobie jest tak szczelnym urządzeniem, że zanieczyszczenia zewnętrzne nie mają na niego wpływu. Można też umyć silnik w trosce o miłą pracę mechanika, któremu zdecydowanie lepiej będzie się pracowało przy czystej jednostce napędowej. Przy niektórych naprawach mycie silnika jest wręcz konieczne, ponieważ brud mógłby dostać się do wnętrza jednostki i poważnie ją uszkodzić. Umyty silnik także lepiej prezentuje się podczas sprzedaży auta.
Rozróżnić można mycie silnika od góry (pod maską) oraz od dołu (na podnośniku). Patrząc z perspektywy budowy silnika, zanieczyszczenia na dole mogą być dużo silniejsze z racji wycieków spod uszczelek znajdujących się w połowie silnika. Z drugiej strony na dole nie ma zaawansowanej elektroniki, a głównie metalowa miska i obudowy, które łatwiej potraktować szczotką i silnymi środkami czyszczącymi. Mycie silnika od góry oznacza demontaż plastikowych osłon i uważne mycie lekkim ciśnieniem, bez zalewania elektroniki. Oddając auto na usługę mycia silnika trzeba nastawić się na wydatek rzędu 100-200 zł.
Opcji mycia silnika jest kilka. Pierwsza i niepolecana to myjnie bezdotykowe i lanca z wysokim ciśnieniem. To prosty przepis na połamanie plastików, zalanie elektroniki i urwanie delikatnych elementów silnym strumieniem wody. Druga możliwość, to zakup zestawu kosmetyków i żmudna samodzielna praca, polegająca na wprowadzaniu preparatu we wszystkie zakamarki i czyszczeniu pędzelkiem. Wykonanie tych czynności można zlecić serwisowi świadczącemu usługi mycia silnika, płacąc niewiele więcej niż za same preparaty w przypadku mycia samodzielnego. Przy okazji zyskujemy czas i gwarancję braku problemów np. poprzez nieumiejętne zalanie elektroniki. Mycie komory silnika można zrealizować na myjniach typu Karcher, lub w typowych warsztatach samochodowych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Mąż umył mi silnik w ten upał, otwarta była maska w dzień przez kolejne trzy dni ( akumulator był odłączony podczas mycia ) niestety nie odpala. co się mogło stać?
Mam chłodnicę mocno zalepioną rozbitymi robakami. Pytanie mam takie, jak mogę ją umyć na zewnątrz? Karcherem? Czy ciśnienie jej nie uszkodzi? Jest delikatna? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam
Dzień dobry. Chciałbym umyć silnik, tylko nie bardzo wiem jak. Czy myjka ciśnieniowa nie spowoduje jakiejś awarii elektryki? Jak najlepiej umyć silnik? Proszę o rady
Falują wolne obroty, gdy obciąży się układ elektryczny. Np. jak włączę światła, ogrzewanie szyby, lub opuszcze/podniose szybę. Na zimnym silniku jest ok.
Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na...
Toyotę Yaris drugiej generacji produkowano w latach 2005 - 2011. W porównaniu do swojego poprzednika sylwetkę auta zmodernizowano, lecz pomimo to przypominała Toyotę I generacji. Pojazd...
Toyota Avensis drugiej generacji to samochód klasy średniej produkowany w latach 2002 - 2009. Konstrukcyjne auto niewiele różni się od swojego poprzednika, jednak jego sylwetka została...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód...