TRANSLUK ŁUKASZ WASIAK - SERWIS OPON, PRANIE TAPICEREK
Warszawska 45, Czosnów
TRANSLUK ŁUKASZ WASIAK - SERWIS OPON, PRANIE TAPICEREK
Warszawska 45, Czosnów
Do mycia silnika zmuszają kierowcę głównie względy estetyczne. Silnik sam w sobie jest tak szczelnym urządzeniem, że zanieczyszczenia zewnętrzne nie mają na niego wpływu. Można też umyć silnik w trosce o miłą pracę mechanika, któremu zdecydowanie lepiej będzie się pracowało przy czystej jednostce napędowej. Przy niektórych naprawach mycie silnika jest wręcz konieczne, ponieważ brud mógłby dostać się do wnętrza jednostki i poważnie ją uszkodzić. Umyty silnik także lepiej prezentuje się podczas sprzedaży auta.
Rozróżnić można mycie silnika od góry (pod maską) oraz od dołu (na podnośniku). Patrząc z perspektywy budowy silnika, zanieczyszczenia na dole mogą być dużo silniejsze z racji wycieków spod uszczelek znajdujących się w połowie silnika. Z drugiej strony na dole nie ma zaawansowanej elektroniki, a głównie metalowa miska i obudowy, które łatwiej potraktować szczotką i silnymi środkami czyszczącymi. Mycie silnika od góry oznacza demontaż plastikowych osłon i uważne mycie lekkim ciśnieniem, bez zalewania elektroniki. Oddając auto na usługę mycia silnika trzeba nastawić się na wydatek rzędu 100-200 zł.
Opcji mycia silnika jest kilka. Pierwsza i niepolecana to myjnie bezdotykowe i lanca z wysokim ciśnieniem. To prosty przepis na połamanie plastików, zalanie elektroniki i urwanie delikatnych elementów silnym strumieniem wody. Druga możliwość, to zakup zestawu kosmetyków i żmudna samodzielna praca, polegająca na wprowadzaniu preparatu we wszystkie zakamarki i czyszczeniu pędzelkiem. Wykonanie tych czynności można zlecić serwisowi świadczącemu usługi mycia silnika, płacąc niewiele więcej niż za same preparaty w przypadku mycia samodzielnego. Przy okazji zyskujemy czas i gwarancję braku problemów np. poprzez nieumiejętne zalanie elektroniki. Mycie komory silnika można zrealizować na myjniach typu Karcher, lub w typowych warsztatach samochodowych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
Mąż umył mi silnik w ten upał, otwarta była maska w dzień przez kolejne trzy dni ( akumulator był odłączony podczas mycia ) niestety nie odpala. co się mogło stać?
Mam chłodnicę mocno zalepioną rozbitymi robakami. Pytanie mam takie, jak mogę ją umyć na zewnątrz? Karcherem? Czy ciśnienie jej nie uszkodzi? Jest delikatna? Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam
Dzień dobry. Chciałbym umyć silnik, tylko nie bardzo wiem jak. Czy myjka ciśnieniowa nie spowoduje jakiejś awarii elektryki? Jak najlepiej umyć silnik? Proszę o rady
Witam mam problem taki ze Auto szybko nabiera temperaturę silnika powyżej 90 idzie w górę a więc wycignolem termostat i dalej rosnie temperatura auto nie ma uszkodzonej pomy nie ma wycieku płynu cieple pwoetrze z nagrzewnicy idzie temperatura spada po zatrzymaniu pojazdu np światłach...
Suzuki Grand Vitara II to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2005 do 2014 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi...
Renault Captur to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 2013 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami...
Hyundai Tucson to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Druga generacja występuje...
Audi Q3 to kompaktowy crossover SUV klasy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2011 roku i trwa do teraz. I generacja modela produkowana była w latach 2011-2018, a II generacja jest na...