Średnia cena usługi: od 2.450,00 PLN do 5.500,00 PLN
Bardziej niż jakikolwiek inny aspekt naprawy samochodu, malowanie auta jest uważane za sztukę. Jest to skutkiem wysiłku oraz umiejętności, które są wymagane do odpowiedniego mieszania farb oraz nanoszenia ich w łagodny i efektywny sposób. Nieważne, czy jesteś zainteresowany tym, aby auto wyróżniało sposobem jego malowania, czy po prostu starasz się zakryć ślady po kolizji, proces profesjonalnego malowania aut może Cię zainteresować.
Oto podstawowy przebieg procesu malowania:
Wstępne czyszczenie
Przed malowaniem, prawdziwy profesjonalista powinien najpierw przygotować powierzchnię zewnętrznej dla właściwej przyczepności farby. Ten rozpoczyna się od usunięcia pierwotnego wykończenia poprzez szlifowanie. Zanim goły metal pojazdu jest całkowicie odsłonięty, cała powierzchnia zostanie oczyszczona specjalnym środkiem do metali, który usuwa wszystkie niechciane zanieczyszczenia z powierzchni. Maskowanie wyeliminuje możliwość pojawienia się farby w niepożądanych miejscach.
Przygotowanie powierzchni
Przed malowaniem, powierzchnia jest pokrywana specjalnym środkiem w celu dalszej poprawy przyczepności lakieru i zapobiegania korozji. Gdy podkład jest suchy, powierzchnia jest szlifowana, aby wyrównać powierzchnię podkładu. W celu zapewnienia równomiernego szlifowania na każdym z obszarów, wprowadzany jest kolejny typ podkładu ochronnego. W zależności od stopnia niedoskonałości i nierówności występujących na karoserii, szlifowanie trzeba powtarzać dwa do sześciu razy.
Malowanie
Po położeniu lakieru podstawowego i jego wyschnięciu nakładana jest warstwa lakieru bezbarwnego. Po zakończeniu lakierowania i wyschnięciu powłoki, powierzchnię malowanych części nadwozia poleruje się żeby usunąć błędy w lakierze i osiągnięć estetyczny wygląd.
Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....
Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...
Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...
Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....