Średnia cena usługi: od 476,13 PLN do 670,97 PLN
Potrzebne lakierowanie maski samochodu? Warto zgłosić się do specjalisty, który profesjonalnie zadba o karoserię naszego auta. Dla sprawdzonego lakiernika usunięcie rys, pęknięć czy odprysków z maski samochodu nie stanowi problemu. Dobór odpowiedniego koloru, a także cały proces lakierowania nie jest łatwy i wymaga sporej wiedzy – samodzielne próby mogą więc skończyć się absolutną klapą. Zobacz, jak powinien wyglądać zabieg lakierowania maski i nie daj sobie wmówić, że każdy się go podejmie.
Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.
Umiejętne położenie lakieru wymaga doświadczenia, ale także profesjonalnego sprzętu i odpowiednich czynników zewnętrznych, m.in. temperatury i stopnia wilgotności powietrza. W warunkach garażowych na pewno nie uda ci się w stu procentach odtworzyć pracy lakiernika warsztatowego. Jeśli mimo to jesteś zdecydowany na samodzielny zabieg lakierowania, powinieneś zacząć od zmatowienia maski przy pomocy papieru ściernego lub włókniny syntetycznej. Po dokładnym wykonaniu tej czynności możesz całość odtłuścić przeznaczonym do tego środkiem, który można zakupić w większości sklepów motoryzacyjnych. Poczekaj, aż całość odparuje i przyjrzyj się, czy na masce są jakieś rysy lub wgniecenia. Jeśli tak, przed dalszymi czynnościami należy się ich pozbyć.
Teraz przystępujemy do nałożenia podkładu – jeśli samochód ma jasny kolor lakieru, postaraj się, żeby podkład też taki był. Inaczej może dojść do przebicia spod koloru bazowego. Po wyschnięciu matujesz całość i znowu odtłuszczasz. Na końcu trzeba już tylko położyć lakier bazowy i bezbarwny. Dokonuje się tego przy pomocy specjalnego pistoletu, który powinien być dobrany odpowiednio do nakładanej substancji. Po nałożeniu lakieru bezbarwnego trzeba z reguły odczekać dobę, ponieważ tyle czasu potrzebuje on, aby trwale przytwierdzić się do powierzchni. Nie susz elementów na słońcu, ale także nie w zakurzonym pomieszczeniu. Wszystko to bardzo negatywnie wpływa na efekt końcowy.
Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została...
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6...
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do...
Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...