Średnia cena usługi: od 447,40 PLN do 702,74 PLN
Drzwi Twojego samochodu wymagają malowania i szukasz sprawdzonego serwisu blacharsko-lakierniczego, który podejmie się tego zadania? Lakierowanie drzwi, jak każda tego typu usługa, wymaga precyzji i doświadczenia. Lepiej więc nie podejmować się samodzielnie tego zadania. Mimo to warto wiedzieć, jak wygląda taka usługa krok po kroku, aby sprawdzić jakość jej wykonania u lakiernika. Podpowiadamy w skrócie, jak przebiega cały proces malowania drzwi.
Najczęściej na lakierowanie decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.
Drzwi samochodowe często ulegają licznym zarysowaniom, a także korozji. Z czasem problem robi się widoczny i wymaga ingerencji ze strony lakiernika. Tylko jak poradzić sobie z takim elementem? Najpierw trzeba się pozbyć rdzy, czego dokonujemy przy pomocy szlifierki oscylacyjnej. Powierzchnia powinna być jak najbardziej gładka. Na zeszlifowane fragmenty nakładamy podkład epoksydowy, a następnie podkład akrylowy wypełniający. Następnie całość należy zmatowić, aby pozbyć się ewentualnych nierówności. Po tych czynnościach aplikujemy lakier bazowy w kilku warstwach przy pomocy specjalnego pistoletu, a następnie lakier bezbarwny. Czekamy 24h na wyschnięcie całości. Na końcu warto wykonać polerowanie samochodu, aby uzyskać ładny efekt i pozbyć się ewentualnych śladów matowania.
Lakierowanie drzwi bywa dość skomplikowanym procesem, zwłaszcza w nowszych autach, w których nierzadko bywają one naszpikowane elektroniką. W takim wypadku ich wymontowanie to dodatkowy problem. Oczywiście, można pokusić się o lakierowanie bezpośrednio na pojeździe, ale wtedy będzie sporo roboty z zabezpieczeniem reszty auta i dotarciem do niektórych zakamarków. To niełatwa sprawa, zwłaszcza w przypadku rdzy – a ta często atakuje drzwi. Wizyta u lakiernika wydaje się więc najlepszym rozwiązaniem, ale niestety kosztownym. Za pojedyncze drzwi trzeba się liczyć z kosztem około 300zł, a w niektórych punktach nawet sporo więcej. Wszystko zależy od danego warsztatu. Mimo to najważniejsze jest, aby postawić na sprawdzonego fachowca, którego poleca wiele osób. Rekomendacje innych osób są najlepszym sygnałem, że konkretny serwis dobrze zajmie się twoim autem.
Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została...
Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do...
Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...