Lakiernik samochodowy

Ile kosztuje lakierowanie?

Poza takimi czynnikami jak rozmiar elementu, czy typ lakieru, główny wpływ na cenę ma typ lakierowania. Wyróżnia się lakierowanie wierzchnie i naprawcze. Cena lakierowania wierzchniego może stanowić 50% lakierowania naprawczego. Lakierowanie naprawcze obejmuje dodatkowe procesy takie jak np. wygładzenie powierzchni, szpachlowanie, położenie dodatkowej warstwy lakieru. Jest to częściej wykonywana usługa, dlatego cennik oparto o ten typ lakierowania.

Cena lakierowania naprawczego drzwi

 Białystok 580-690 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 590-680 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 570-690 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 600-740 PLN Wybierz serwis
 Katowice 580-740 PLN Wybierz serwis
 Kielce 580-690 PLN Wybierz serwis
 Kraków 620-740 PLN Wybierz serwis
 Lublin 560-660 PLN Wybierz serwis
 Łódź  630-700 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 580-680 PLN Wybierz serwis
 Poznań 590-700 PLN Wybierz serwis
Szczecin 600-720 PLN Wybierz serwis
Toruń 580-690 PLN Wybierz serwis
Warszawa 600-775 PLN Wybierz serwis
Wrocław 620-735 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 590-730 PLN Wybierz serwis

 Od czego zależy cena lakierowania?

  • Typ lakierowania (wierzchnie czy naprawcze)
  • Typ lakieru (metalik, perłowy, niemetaliczny)
  • Segment auta
  • Rozmiar elementu
  • Doświadczenie lakiernika
  • Jakość wykonania
  • Metoda wykonania

Cena lakierowania naprawczego błotnika

 Białystok 550-640 PLN Wybierz serwis
 Bydgoszcz 550-640 PLN Wybierz serwis
 Gdańsk 550-640 PLN Wybierz serwis

 Gorzów Wlkp.

 560-660 PLN Wybierz serwis
 Katowice  570-690 PLN Wybierz serwis
 Kielce  600-680 PLN Wybierz serwis
 Kraków 560-660 PLN Wybierz serwis
 Lublin 540-660 PLN Wybierz serwis
 Łódź  600-680 PLN Wybierz serwis
 Olsztyn 550-660 PLN Wybierz serwis
 Poznań 560-670 PLN Wybierz serwis
Szczecin 550-670 PLN Wybierz serwis
Toruń 550-640 PLN Wybierz serwis
Warszawa 550-700 PLN Wybierz serwis
Wrocław 550-660 PLN Wybierz serwis
Zielona Góra 545-685 PLN Wybierz serwis

lakiernik

Zakres czynności wykonywanych przez lakiernika samochodowego:

  • lakierowanie elementów auta
  • remonty i renowacje powierzchni nadwozi
  • przygotowanie powierzchni, nałożenie powłok lakierniczych, suszenie i utrwalanie lakieru
  • oczyszczanie mechaniczne powierzchni, odrdzewianie, odtłuszczanie, wyrównywanie, wygładzanie, matowienie, gruntowanie, suszenie, wygrzewanie
Znajdź lakiernika w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

Jaką grubość ma lakier na samochodzie?

Grubość warstwy lakieru zależeć będzie od miejsca pomiaru oraz producenta auta. Przyjmuje się, że auta Azjatyckie pokrywane są cienką warstwą o grubości ok. 80 μm - 100 μm. W Europie zaś taką niską wartość znaleźć można np. wewnątrz słupka (po otwarciu drzwi) co jest wnikiem zupełnie normalny. Jednak maska, błotniki, drzwi od zewnąrz pokryte są z reguły warstwą lakieru o grubości 120 - 170 μm. Różnica w lakierze pomiędzy elementami auta nie powinna przekaczać 30-40%. Jeżeli grubość warstwy przekracza 250 μm, można podejrzewać element o ponowne malowanie i to z nałożeniem kilku warstw. Wartości wyższe niż 350 μm mogą świadczyć o szpachlowaniu. Zdarzają się także wyniki powyżej 1000 μm lub kompletnie wykraczające poza skalę w zależności od miernika. 

Lakierowanie krop po kroku

Proces lakierowania przy założeniu, że element nie uległ deformacji na skutek uderzenia:

  1. Demontaż elementu z auta
  2. Zmatowienie elementu papierem ściernym
  3. Oczyszczenie powierzchni z kurzu po matowieniu
  4. Odtłuszczanie zmywaczem antysylikonowym
  5. Pokrycie elementu podkładem
  6. Nałożenie dwóch lub trzech warstw bazy
  7. Położenie lakieru bezbarwnego
  8. Suszenie elementu

Błędy popełniane podczas lakierowania

  • Podnoszenie się powłoki lakieru - zbyt krótkie schnięcie, zbyt duża ilość lakieru
  • Odpadanie lakieru - źle przygotowane podłoże, brak utwardzacza lub złe proporcje
  • Skórka pomarańczowa - zbyt małe ciśnienie natrysku, za mała ilość rozpuszczalnika
  • Kratery - brak filtrów oleju, zanieczyszczenie silikonem, zabrudzenia ciałami obcymi
  • Pęcherze i piana - za szybkie schnięcie, złe ciśnienie natrysku, niewysuszone podłoże
  • Chmury - zła technika natrysku, za wysoka temperatura powietrza, niewłaściwy rozcieńczalnik

Gdzie oddać auto do lakierowania?

Lakierowanie to usługa wymagająca bardzo dużego doświadczenia. Odtworzenie koloru nowego elementu pod resztę nadwozia to sztuka, a niedokładnie wykonaną pracę zauważy byle przechodzień. Tylko usługa wykonana przez profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy gwarantuje zachowanie estetyki auta i pierwotny wygląd.

Znajdź lakiernika w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

 

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Gradobicie - naprawa uszkodzeń

Gradobicie - naprawa uszkodzeń

Pogoda w naszym kraju bywa zmienna, przez co często dochodzi do wypadków i kolizji na drodze. Czasem jednak twoje auto może ulec uszkodzeniu, mimo że nigdzie nim nie jechałeś. Jeśli nie garażujesz...

więcej

 Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej