Wymiana koła dwumasowego, cena

Średnia cena usługi: od 412,50 PLN do 2.312,50 PLN

Koło dwumasowe oprócz swojej podstawowej roli nośnika energii, tłumi również drgania podczas pracy silnika, a także redukuje gwałtowny wzrost momentu obrotowego. Dlatego właśnie tak ważny jest profesjonalny serwis tego elementu. Jeżeli jednak wystąpi usterka, charakteryzująca się dokuczliwymi drganiami i hałasami z okolic sprzęgła, warto zgłosić się do profesjonalisty. Tym bardziej, że w większości przypadków koło dwumasowe można poddać regeneracji, co generuje o wiele mniejsze koszty, niż wymiana.

koło dwumasowe

Dwumasy montowane w dużych dieslach niestety nie należy do wytrzymałych elementów. Jego wymiana zalicza się do bardzo drogich usług i potrafi osiągnąć wysokość nawet 7 tys. zł. Wszystko tak naprawdę zależy od producenta – ceny jednak zaczynają się od minimum 1,5 tys. zł, a trzeba do tego doliczyć jeszcze koszty robocizny. Sprawę utrudnia fakt, że zamienniki są niewiele tańsze, a do niektórych modeli aut trudno dostępne.

Dwumasa z reguły ulega awarii w wyniku złej eksploatacji ze strony kierowcy. Z powodu dużych kosztów wymiany wiele osób decyduje się na regenerację tego podzespołu i nie ma się co temu dziwić. Statystycznie w około 90% można przeprowadzić udaną regenerację dwumasy, o ile mamy do czynienia z oryginalnymi częściami lub zamiennikami dobrej jakości. Dodatkowym plusem jest gwarancja udzielana przez warsztat, z reguły na okres roku.

Bardzo często serwisy zajmujące się regeneracją kół dwumasowych wymagają dostarczenia na miejsce już zdemontowanego podzespołu. Naprawa może wtedy trwać od pół godziny do nawet kilku. Przed zleceniem usługi sprawdź, ile kosztowałyby zamienniki do twojego samochodu, takich marek, jak: LuK, Sachs, Valeo, Exedy, Aisin, Blue Print, Japanparts, Ashika. Zamienniki te są naprawdę wysokiej jakości, w dodatku porównywalnej z oryginałami, a gwarancja z reguły jest na kilka lat. Jest to więc bardzo opłacalne rozwiązanie.

Na czym polega regeneracja koła dwumasowego? Podczas zabiegu wymienia się wszystkie uszkodzone elementy, znajdujące się wewnątrz koła. Następnie zostaje ono poddane toczeniu i szlifowaniu powierzchni ciernych w celu likwidacji wszelkich nierówności. Usługa kończy się wyważeniem koła, co jest absolutnie konieczną czynnością dla jego prawidłowego funkcjonowania.

Jeśli zdecydowałeś się już na warsztat, w którym ma zostać przeprowadzona regeneracja, koniecznie zapytaj się o jakość części, jakie mają być umieszczone na wymianę wewnątrz koła. Powinny być wysokiej jakości, inaczej cały proces regeneracji nic nie da. Kiepskie elementy wewnętrzne szybko się zużyją, a ty będziesz znów musiał podejmować spore koszty naprawy. Pamiętaj też, aby nigdy nie decydować się na podzespoły używane – w niektórych warsztatach taka opcja bywa proponowana. Niestety, takie działanie może doprowadzić do poważnej awarii skrzyni biegów, a także silnika, jest to więc zbyt duże ryzyko.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Skuteczne sposoby na powstrzymanie choroby lokomocyjnej

Skuteczne sposoby na powstrzymanie choroby lokomocyjnej

Choroba lokomocyjna powoduje, że podróż samochodem zamienia się w koszmar i znacznie się wydłuża. Na czym polega? Co wywołuje jej objawy, a co im zapobiega? Podpowiadamy jak jej skutecznie...

więcej

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Audi A8 D3 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...

więcej

Po czym rozpoznać zużycie amortyzatorów - ile kosztuje ich wymiana?

Po czym rozpoznać zużycie amortyzatorów - ile kosztuje ich wymiana?

 Jakie są objawy zużycia amortyzatorów? Jak wydłużyć ich żywotność? Czym grozi jazda autem, w którym są one skrajnie wyeksploatowane? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w największych...

więcej

Cena wymiany dwumasy w Fordzie Mondeo Mk4 2.0 TDCI

Cena wymiany dwumasy w Fordzie Mondeo Mk4 2.0 TDCI

 Zamachowe koło dwumasowe najczęściej kojarzy się z silnikiem diesla, chociaż coraz częściej pojawia się też w silnikach benzynowych. Ma na celu tłumienie drgań między silnikiem, a skrzynią...

więcej