Średnia cena usługi: od 63,20 PLN do 101,20 PLN
Na szybie Twojego samochodu pojawiło się niewielkie pęknięcie? Jeśli chcesz uniknąć jej całkowitej wymiany i związanych z tym kosztów, udaj się od razu do profesjonalnego serwisu szyb samochodowych. Gdy uszkodzenie jest niewielkie, można zastosować klejenie szyby. Jest to rozwiązanie o wiele bardziej opłacalne, niż wymiana całej szyby. Zobacz, kiedy opłaca się je zastosować.
Przednia szyba jest o wiele bardziej narażona na uszkodzenia, niż pozostałe szyby samochodowe. Wynika to przede wszystkim z wystrzeliwanych spod kół kamyczków i różnych śmieci, znajdujących się na drogach. Wynikiem takiego uderzenia są odpryski i pęknięcia, które z czasem się powiększają, zwłaszcza, jeśli jeździ się po wybojach.
Występuje kilka rodzajów uszkodzeń szyby – tzw. pajączki, gwiazdki, półksiężyce i rysy. Nawet jeśli są niewielkie, mogą znacznie utrudnić jazdę, ponieważ w słoneczne dni rozpraszają promienie słoneczne, utrudniając widoczność kierowcy. Samochód z takim odpryskiem nie przejdzie przeglądu technicznego, dodatkowo jest też narażony na kontrole drogowe i mandaty.
W wielu przypadkach można usunąć uszkodzenia bez konieczności wymiany szyby. Istnieje ku temu kilka przesłanek. Przede wszystkim uszkodzenie nie może znajdować się w polu widzenia kierowcy i być w miarę nowe. Odprysk może mieć średnicę od 5 do 20mm i musi być oddalone od krawędzi szyby przynajmniej o 10 cm. Zniszczone i porysowane szyby, które mają wiele uszkodzeń, należy wymienić, ponieważ ich regeneracja nie opłaca się kompletnie.
Jak wygląda klejenie szyby? Dokonuje się go wyłącznie od zewnątrz. Za pomocą specjalnego sprzętu usuwa się wszelkie zanieczyszczenia, wilgoć i powietrze, a następnie uzupełnia ubytek żywicą. Na końcu wystarczy już tylko utwardzić i wypolerować całość. Cały zabieg trwa około godziny. Czy taka naprawa jest skuteczna? Specjaliści wskazują, że zregenerowane miejsca mają wytrzymałość 90-95% oryginalnej szyby. Za nową szybę trzeba zapłacić z reguły około 500 zł, a regeneracja to koszt 50-150zł. Jest więc jak najbardziej opłacalna. Gorzej, jeżeli mamy więcej takich odprysków.
Najlepszym rozwiązaniem jest wizyta w profesjonalnym serwisie, który dokona oględzin szyby i sporządzi wycenę. Tylko wtedy będziemy mogli zdecydować, co się bardziej opłaca – regeneracja czy wymiana.
W okresie jesienno-zimowym zmorą kierowców jest parowanie szyb. To efekt zwiększonej wilgotności powietrza i dużej różnicy temperatur we wnętrzu samochodu i na zewnątrz. Jest na to kilka sposobów,...
Szyby samochodowe myte są porządnie z reguły podczas wizyty na myjni, a przez pozostały okres użytkowania spryskiwane są płynem do szyb i myte przez wycieraczki. Jeżeli kierowca bywa na myjni raz...
Ford Mondeo to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1992 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi...