Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Kazimierz Biskupi

Filtry Mapa

  •  Wymiana oleju ATF metodą DYNAMICZNA w skrzyniach automatycznych przy użyciu najnowocześniejszej stacji firmy MAHLE. Obsługujemy wiekszość typów skrzyń klasycznych oraz DSG, CVT, PowerShift Wymiana Sprzegieł DSG Jak często wymieniać olej...

  •  Wymiana oleju ATF metodą DYNAMICZNA w skrzyniach automatycznych przy użyciu najnowocześniejszej stacji firmy MAHLE. Obsługujemy wiekszość typów skrzyń klasycznych oraz DSG, CVT, PowerShift Wymiana Sprzegieł DSG Jak często wymieniać olej...

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Zbliżasz się do kolejnego terminu wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, bądź będzie to Twoja pierwsza wymiana? Mimo, że wielu producentów mówi o dożywotniej trwałości oleju w ASB, to zaleca się jednak jego wymianę. Pierwsza powinna nastąpić po 60-120 tys. km, a każda kolejna po ok. 40-100 tys. km. Dokładna ilość kilometrów zależy od konkretnej skrzyni biegów. Warto zapytać o opinię obeznanego w tej dziedzinie mechanika. 

Dlaczego warto dynamicznie wymienić olej w skrzyni biegów?

Statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów polega na grawitacyjnym spuszczeniu starego oleju korkiem spustowym. Z układu spływa zaledwie ok. 40% oleju, a jego resztki znajdują się w przewodach, konwerterze i sterowniku. Oznacza to uzupełnienie nowym olejem w ilości zalednie 2-5 litrów (zależnie od skrzyni). W przypadku dynamicznej wymiany oleju, cały układ zostaje przepłukany i uzupełniony świeżym olejem. Wiąże się to z wyższym kosztem z racji zużycia dodatkowej ilości oleju i użycia specjalnej maszyny. Dynamiczna wymiana może kosztować nawet 2000 zł, podczas gdy statyczna ograniczyć się do kilkuset złotych.

Gdzie wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów?

Niepoprawnie przeprowadzona dynamiczna wymiana oleju z racji wysokich ciśnień może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni biegów. Dlatego niezalecana jest też ona w przypadku skrzyń z większym przebiegiem. Najbezpieczniej jest umówić się na wizytę do rekomendowanego serwisu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.

W OKOLICY

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Skoda Octavia 2, 2012, 2.0 TDI, 200KM.: Czy wymieniać olej dynamicznie w DSG po przejechaniu 360k km?

Skoda Octavia 2012, 2.0 TDI, chip 200km z vRS, skrzynia DSG 6 biegowa. Przebieg 360k km. Olej w skrzyni nigdy nie wymieniany, dwumasa wymieniana przy 180k km. skrzynia działa ok. Nic nie szarpie i płynnie zmienia biegi. Kupiłem w tym stanie. I nie wiem czy dynamicznie wymieniać olej w tym...

Odpowiedzi (3)

Volkswagen Passat b6, 2006: interwał wymiany oleju w skrzyni DSG

Kiedy należy wymienić olej w skrzyni automatycznej Dsg. Volkswagen Passat b6. Jaki jest koszt wymiany tego płynu?

Odpowiedzi (1)

Subaru Legacy V 2011 silnik 2.0 benzyna+LPG, 177tys. przebiegu: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów CVT

Nie posiadam informacji czy kiedykolwiek wymieniany był olej w skrzyni biegow. Na chwilę obecną nic złego się nie dzieje. Czy zalecana jest wymiana oleju metoda statyczną czy dynamiczną?

Odpowiedzi (2)

Mercedes. W 211 E320 2004: skrzynia automatyczna rwie

Mercedes w211 E320 automat 2004 r skrzynia biegów rwie, czy trzeba wymienić olej czy jest to też potrzeba naprawy?

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...

więcej

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej