Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Długołęka

Filtry Mapa

  •  Wykonywane przez nas usługi wyróżniają się wysoką jakością i szybkim czasem realizacji co przekłada się na zadowolenie klienta.

  • Naprawa skrzyń biegów Łukasz Franieczek

    Godzieszowa 13, 55-095 Mirków, Długołęka,  Długołęka

     Oferta mojego warsztatu głównie obejmuje wszelkie kwestie związane ze skrzyniami biegów, natomiast zajmuję się również szeroko pojętą mechniką, serwisem klimatyzacji, wulkanizacją oraz ustawianiem geometrii kół.. Zapraszam.

  •  Wykonywane przez nas usługi wyróżniają się wysoką jakością i szybkim czasem realizacji co przekłada się na zadowolenie klienta.

  • Naprawa skrzyń biegów Łukasz Franieczek

    Godzieszowa 13, 55-095 Mirków, Długołęka,  Długołęka

     Oferta mojego warsztatu głównie obejmuje wszelkie kwestie związane ze skrzyniami biegów, natomiast zajmuję się również szeroko pojętą mechniką, serwisem klimatyzacji, wulkanizacją oraz ustawianiem geometrii kół.. Zapraszam.

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Zbliżasz się do kolejnego terminu wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, bądź będzie to Twoja pierwsza wymiana? Mimo, że wielu producentów mówi o dożywotniej trwałości oleju w ASB, to zaleca się jednak jego wymianę. Pierwsza powinna nastąpić po 60-120 tys. km, a każda kolejna po ok. 40-100 tys. km. Dokładna ilość kilometrów zależy od konkretnej skrzyni biegów. Warto zapytać o opinię obeznanego w tej dziedzinie mechanika. 

Dlaczego warto dynamicznie wymienić olej w skrzyni biegów?

Statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów polega na grawitacyjnym spuszczeniu starego oleju korkiem spustowym. Z układu spływa zaledwie ok. 40% oleju, a jego resztki znajdują się w przewodach, konwerterze i sterowniku. Oznacza to uzupełnienie nowym olejem w ilości zalednie 2-5 litrów (zależnie od skrzyni). W przypadku dynamicznej wymiany oleju, cały układ zostaje przepłukany i uzupełniony świeżym olejem. Wiąże się to z wyższym kosztem z racji zużycia dodatkowej ilości oleju i użycia specjalnej maszyny. Dynamiczna wymiana może kosztować nawet 2000 zł, podczas gdy statyczna ograniczyć się do kilkuset złotych.

Gdzie wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów?

Niepoprawnie przeprowadzona dynamiczna wymiana oleju z racji wysokich ciśnień może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni biegów. Dlatego niezalecana jest też ona w przypadku skrzyń z większym przebiegiem. Najbezpieczniej jest umówić się na wizytę do rekomendowanego serwisu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Skoda Octavia 2, 2012, 2.0 TDI, 200KM.: Czy wymieniać olej dynamicznie w DSG po przejechaniu 360k km?

Skoda Octavia 2012, 2.0 TDI, chip 200km z vRS, skrzynia DSG 6 biegowa. Przebieg 360k km. Olej w skrzyni nigdy nie wymieniany, dwumasa wymieniana przy 180k km. skrzynia działa ok. Nic nie szarpie i płynnie zmienia biegi. Kupiłem w tym stanie. I nie wiem czy dynamicznie wymieniać olej w tym...

Odpowiedzi (3)

Volkswagen Passat b6, 2006: interwał wymiany oleju w skrzyni DSG

Kiedy należy wymienić olej w skrzyni automatycznej Dsg. Volkswagen Passat b6. Jaki jest koszt wymiany tego płynu?

Odpowiedzi (1)

Subaru Legacy V 2011 silnik 2.0 benzyna+LPG, 177tys. przebiegu: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów CVT

Nie posiadam informacji czy kiedykolwiek wymieniany był olej w skrzyni biegow. Na chwilę obecną nic złego się nie dzieje. Czy zalecana jest wymiana oleju metoda statyczną czy dynamiczną?

Odpowiedzi (2)

Mercedes. W 211 E320 2004: skrzynia automatyczna rwie

Mercedes w211 E320 automat 2004 r skrzynia biegów rwie, czy trzeba wymienić olej czy jest to też potrzeba naprawy?

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevrolet Aveo T250 - Cena wymiany rozrządu

Chevroleta Aveo T250 nie trzeba przedstawiać, po tym jak popularnym miejskim autem stała się poprzednia generacja T200. 2 generacja tego modelu produkowana była w latach 2006-2011, a samo nadwozie...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat B5 - Cena wymiany rozrządu

VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20...

więcej

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej