Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Bąkowo

Filtry Mapa

  • AUDI SERWIS

    ul. Rzemieślnicza 7,  Letnica,  Bąkowo

     Oferujemy Państwu profesjinalny serwis marki Audi .   Co nas cechuje: -jakość usług -szeroki zakres wiedzy oraz doświadczenie -profesjonalna naprawa elektryczna ,mechaniczna oraz blacharsko lakiernicza -posiadamy narzędzia...

  • AUDI SERWIS

    ul. Rzemieślnicza 7,  Letnica,  Bąkowo

     Oferujemy Państwu profesjinalny serwis marki Audi .   Co nas cechuje: -jakość usług -szeroki zakres wiedzy oraz doświadczenie -profesjonalna naprawa elektryczna ,mechaniczna oraz blacharsko lakiernicza -posiadamy narzędzia...

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Zbliżasz się do kolejnego terminu wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, bądź będzie to Twoja pierwsza wymiana? Mimo, że wielu producentów mówi o dożywotniej trwałości oleju w ASB, to zaleca się jednak jego wymianę. Pierwsza powinna nastąpić po 60-120 tys. km, a każda kolejna po ok. 40-100 tys. km. Dokładna ilość kilometrów zależy od konkretnej skrzyni biegów. Warto zapytać o opinię obeznanego w tej dziedzinie mechanika. 

Dlaczego warto dynamicznie wymienić olej w skrzyni biegów?

Statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów polega na grawitacyjnym spuszczeniu starego oleju korkiem spustowym. Z układu spływa zaledwie ok. 40% oleju, a jego resztki znajdują się w przewodach, konwerterze i sterowniku. Oznacza to uzupełnienie nowym olejem w ilości zalednie 2-5 litrów (zależnie od skrzyni). W przypadku dynamicznej wymiany oleju, cały układ zostaje przepłukany i uzupełniony świeżym olejem. Wiąże się to z wyższym kosztem z racji zużycia dodatkowej ilości oleju i użycia specjalnej maszyny. Dynamiczna wymiana może kosztować nawet 2000 zł, podczas gdy statyczna ograniczyć się do kilkuset złotych.

Gdzie wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów?

Niepoprawnie przeprowadzona dynamiczna wymiana oleju z racji wysokich ciśnień może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni biegów. Dlatego niezalecana jest też ona w przypadku skrzyń z większym przebiegiem. Najbezpieczniej jest umówić się na wizytę do rekomendowanego serwisu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Skoda Octavia 2, 2012, 2.0 TDI, 200KM.: Czy wymieniać olej dynamicznie w DSG po przejechaniu 360k km?

Skoda Octavia 2012, 2.0 TDI, chip 200km z vRS, skrzynia DSG 6 biegowa. Przebieg 360k km. Olej w skrzyni nigdy nie wymieniany, dwumasa wymieniana przy 180k km. skrzynia działa ok. Nic nie szarpie i płynnie zmienia biegi. Kupiłem w tym stanie. I nie wiem czy dynamicznie wymieniać olej w tym...

Odpowiedzi (3)

Volkswagen Passat b6, 2006: interwał wymiany oleju w skrzyni DSG

Kiedy należy wymienić olej w skrzyni automatycznej Dsg. Volkswagen Passat b6. Jaki jest koszt wymiany tego płynu?

Odpowiedzi (1)

Subaru Legacy V 2011 silnik 2.0 benzyna+LPG, 177tys. przebiegu: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów CVT

Nie posiadam informacji czy kiedykolwiek wymieniany był olej w skrzyni biegow. Na chwilę obecną nic złego się nie dzieje. Czy zalecana jest wymiana oleju metoda statyczną czy dynamiczną?

Odpowiedzi (2)

Mercedes. W 211 E320 2004: skrzynia automatyczna rwie

Mercedes w211 E320 automat 2004 r skrzynia biegów rwie, czy trzeba wymienić olej czy jest to też potrzeba naprawy?

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...

więcej