Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW Serii 3 E90 i F30.
BMW Serii 3 E90 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
318i 129KM 95kW | 560 PLN (270) |
930 PLN | |||
318i 143KM 105kW | 490 PLN (286) |
876 PLN |
||||
320i 150KM 110kW | ||||||
320i 170KM 125kW |
560 PLN |
930 PLN | ||||
325i 218KM 160kW | ||||||
330i 258KM 190kW |
764 PLN |
1168 PLN |
||||
330i 272KM 200kW | ||||||
Diesel |
318d 122KM 90kW |
490 PLN |
853 PLN |
|||
318d 143KM 105kW | ||||||
320d 163KM 120kW |
752 PLN |
1145 PLN |
||||
320d 177KM 130kW |
BMW Serii 3 F30 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 318i 136KM 100kW | 453 PLN (424) |
653 PLN | ||
2.0 320i 184KM 135kW | 452 PLN (374) |
652 PLN | |||
2.0 328i 245KM 180kW | 367 PLN (398) |
567 PLN | |||
2.0 330i 252KM 185kW | 509 PLN (401) |
709 PLN | |||
3.0 335i 306KM 225kW | 452 PLN (383) |
652 PLN | |||
3.0 M3 431KM 317kW | 508 PLN (365) |
708 PLN | |||
3.0 340i 326KM 240kW | 453 PLN (390) |
653 PLN | |||
Diesel |
2.0 316d 116KM 85kW | 373 PLN (331) |
573 PLN | ||
2.0 318d 143KM 105kW | 598 PLN (395) |
798 PLN | |||
2.0 318d 150KM 110kW | 452 PLN (374) |
652 PLN | |||
2.0 320d Efficiency Dynamics 163KM 120kW | 373 PLN (316) |
573 PLN | |||
2.0 320d 184KM 135kW | 452 PLN (401) |
652 PLN | |||
2.0 320d 190KM 140kW | 374 PLN (345) |
574 PLN | |||
2.0 325d 218KM 160kW | 453 PLN (423) |
653 PLN | |||
3.0 330d 258KM 190kW | 374 PLN (334) |
574 PLN | |||
3.0 335d 313KM 230kW | 453 PLN (383) |
653 PLN | |||
Hybryda |
2.0 330e 252KM 185kW | 508 PLN (401) |
708 PLN | ||
3.0 ActiveHybrid 3 340KM 250kW | 509 PLN (390) |
709 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 3 E90 i F30 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW Serii 3 E90 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Rekomendowane |
Średni koszt + |
|||||
Benzyna |
318i 129KM 95kW | 384 PLN (212) |
728 PLN | |||
318i 143KM 105kW |
422 PLN |
749 PLN |
||||
320i 150KM 110kW | ||||||
320i 170KM 125kW | ||||||
325i 218KM 160kW | ||||||
330i 258KM 190kW |
684 PLN |
1059 PLN |
||||
330i 272KM 200kW | ||||||
Diesel |
318d 122KM 90kW |
422 PLN |
766 PLN |
|||
318d 143KM 105kW | ||||||
320d 163KM 120kW |
738 PLN |
1084 PLN |
||||
320d 177KM 130kW |
BMW Serii 3 F30 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 318i 136KM 100kW | 534 PLN (376) |
734 PLN | ||
2.0 320i 184KM 135kW | 380 PLN (283) |
580 PLN | |||
2.0 328i 245KM 180kW | 533 PLN (316) |
733 PLN | |||
2.0 330i 252KM 185kW | 534 PLN (281) |
734 PLN | |||
3.0 335i 306KM 225kW | 373 PLN (350) |
573 PLN | |||
3.0 M3 431KM 317kW | 374 PLN (270) |
574 PLN | |||
3.0 340i 326KM 240kW | 534 PLN (343) |
734 PLN | |||
Diesel |
2.0 316d 116KM 85kW | 533 PLN (376) |
733 PLN | ||
2.0 318d 143KM 105kW | 534 PLN (316) |
734 PLN | |||
2.0 318d 150KM 110kW | 533 PLN (280) |
733 PLN | |||
2.0 320d Efficiency Dynamics 163KM 120kW | 355 PLN (258) |
555 PLN | |||
2.0 320d 184KM 135kW | 534 PLN (242) |
734 PLN | |||
2.0 320d 190KM 140kW | 378 PLN (196) |
578 PLN | |||
2.0 325d 218KM 160kW | 534 PLN (350) |
734 PLN | |||
3.0 330d 258KM 190kW | 373 PLN (210) |
573 PLN | |||
3.0 335d 313KM 230kW | 534 PLN (204) |
734 PLN | |||
Hybryda |
2.0 330e 252KM 185kW | 533 PLN (284) |
733 PLN | ||
3.0 ActiveHybrid 3 340KM 250kW | 533 PLN (322) |
733 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 3 E90 i F30 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback, sedan, kombi i kabriolet. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C, Alfa Romeo 159 i Volvo S60. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW Serii 3 E90 to następca modelu E46, którego produkcją ruszyła w 2004 roku. W porównaniu do swojego poprzednika auto zwiększyło swoje rozmiary. Nowa trójka w 2006 roku uzyskała tytuł Światowego Samochodu Roku. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12...
BMW Serii 3 E90 to następca modelu E46, którego produkcją ruszyła w 2004 roku. W porównaniu do swojego poprzednika auto zwiększyło swoje rozmiary. Nowa trójka w 2006 roku uzyskała tytuł Światowego Samochodu Roku. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do wyboru...
BMW Serii 3 E90, którego produkcja ruszyła w 2004 roku to następca modelu E46. Nowa trójka ponownie urosła w porównaniu do poprzednika oraz stała się Światowym Samochodem Roku 2006. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12 silników diesla od 316d 115KM...