Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Seat Ibiza III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | Średni koszt calkowity | |||
Najtańsze [zł] |
Rekomendowane |
Premium [zł] |
Przednia oś [zł] |
|||
Benzyna |
1.2 60KM 44kW |
88 |
150 |
250 |
234 |
|
1.2 12V 64KM 47kW | ||||||
1.4 16V 85KM 63kW | ||||||
1.4 16V 100KM 74kW | ||||||
1.4 16V 75KM 55kW | ||||||
Diesel | 1.4 TDi 75KM 55kW | |||||
1.4 TDi 80KM 59kW | ||||||
1.9 SDI 64KM 47kW | ||||||
1.9 TDi 101KM 74kW | ||||||
1.9 TDi 130KM 96kW |
Ceny wymiany tarcz hamulcowych w wybranych silnikach Seat Ibiza III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | Średni koszt calkowity | |||
Najtańsze [zł] |
Rekomendowane |
Premium [zł] |
Przednia oś [zł] |
|||
Benzyna |
1.2 60KM 44kW |
56 |
94 |
107 |
178 |
|
1.2 12V 64KM 47kW | ||||||
1.4 16V 85KM 63kW | ||||||
1.4 16V 100KM 74kW | ||||||
1.4 16V 75KM 55kW | ||||||
Diesel | 1.4 TDi 75KM 55kW | |||||
1.4 TDi 80KM 59kW | ||||||
1.9 SDI 64KM 47kW | ||||||
1.9 TDi 101KM 74kW | ||||||
1.9 TDi 130KM 96kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Seat Ibiza III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do 118KW.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkowanie czwartej generacji Seat Ibiza rozpoczęto w 2008 roku. Pojazd zaklasyfikowano do segmentu klasy miejskiej. W 2012 roku auto podanno faceliftingowi, przekształcając przedni zderzak, reflektory oraz tylnie lampy. Ibiza IV w 2009 roku otrzymała nagrodę Samochodu Roku 2019 w...
Produkowanie czwartej generacji Seat Ibiza rozpoczęto w 2008 roku. Pojazd zaklasyfikowano do segmentu klasy miejskiej. W 2012 roku auto podanno faceliftingowi, przekształcając przedni zderzak, reflektory oraz tylnie lampy. Ibiza IV w 2009 roku otrzymała nagrodę Samochodu Roku 2019 w Hiszpani,...
Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...
Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...