Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w BMW Serii 3 E46 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
316 i 105KM 77kW |
226 PLN |
330 PLN |
624 PLN |
607 PLN |
|
318 i 118KM 87kW |
420 PLN |
790 PLN |
697 PLN |
|||
318 i 143KM 105kW | ||||||
320 i 150KM 110kW | ||||||
320 i 170KM 125kW | ||||||
328 i 193KM 142kW | 340 PLN (96) |
|||||
330 i 231KM 170kW | 420 PLN (122) |
672 PLN (249) |
1096 PLN (425) |
1021 PLN | ||
Diesel |
318 d 115KM 85kW |
226 PLN |
472 PLN |
744 PLN |
749 PLN |
|
320 d 136KM 100kW | ||||||
390 PLN (177) |
667 PLN | |||||
320 d 150KM 110kW | 340 PLN (96) |
420 PLN (177) |
790 PLN (331) |
697 PLN | ||
330 d 184KM 135kW |
420 PLN |
672 PLN |
1096 PLN |
1021 PLN |
||
330 d 204KM 150kW | ||||||
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 3 E46 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
316 i 105KM 77kW |
172 PLN |
272 PLN |
520 PLN |
556 PLN |
|
318 i 118KM 87kW |
384 PLN |
652 PLN |
682 PLN |
|||
318 i 143KM 105kW | ||||||
320 i 150KM 110kW |
222 PLN |
|||||
320 i 170KM 125kW | ||||||
328 i 193KM 142kW | 240 PLN (82) |
|||||
330 i 231KM 170kW | 306 PLN (105) |
556 PLN (246) |
1014 PLN (374) |
934 PLN | ||
Diesel |
318 d 115KM 85kW |
222 PLN |
384 PLN |
740 PLN |
666 PLN |
|
320 d 136KM 100kW | ||||||
390 PLN (150) |
652 PLN |
672 PLN | ||||
320 d 150KM 110kW | 240 PLN (82) |
384 PLN (166) |
682 PLN | |||
330 d 184KM 135kW |
306 PLN |
556 PLN |
1014 PLN |
934 PLN |
||
330 d 204KM 150kW | ||||||
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 3 E46 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do wyboru miał 12 silników benzynowych o wielu oznaczeniach w zależności od typu nadwozia, oraz 5 podstawowych diesli.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback, sedan, kombi i kabriolet. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C,...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...