Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Audi A3 8P i 8V.
Audi A3 8P | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
694 PLN |
1045 PLN |
|||
1.6 FSI 115KM 85kW | ||||||
1.8 TFSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TFSI 265KM 195kW | 930 PLN (267) |
1305 PLN | ||||
Diesel |
1.6 TDI 105KM 77kW |
694 PLN |
1029 PLN |
|||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI PD 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI PD 170KM 125kW |
Audi A3 8V | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TFSI 125KM 92kW | 329 PLN (234) |
529 PLN | ||
1.5 TFSI 150KM 110kW | 387 PLN (290) |
587 PLN | |||
2.0 S3 Quattro 300KM 221kW | 402 PLN (304) |
602 PLN | |||
2.0 S3 Quattro 310KM 228kW | 403 PLN (307) |
603 PLN | |||
1.2 TFSI 110KM 81kW | 328 PLN (189) |
528 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 150KM 110kW | 387 PLN (291) |
587 PLN | ||
1.6 TDI 105KM 77kW | 339 PLN (280) |
539 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A3 8P i 8V dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Audi A3 8P | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.6 102KM 75kW |
310 PLN |
607 PLN |
|||
1.6 FSI 115KM 85kW | ||||||
1.8 TFSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TFSI 265KM 195kW | 394 PLN (212) |
726 PLN | ||||
Diesel |
1.6 TDI 105KM 77kW |
310 PLN |
607 PLN |
|||
1.9 TDI 105KM 77kW | ||||||
2.0 TDI PD 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI PD 170KM 125kW |
Audi A3 8V | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TFSI 125KM 92kW | 236 PLN (182) |
436 PLN | ||
1.5 TFSI 150KM 110kW | 272 PLN (213) |
472 PLN | |||
2.0 S3 Quattro 300KM 221kW | 323 PLN (271) |
523 PLN | |||
2.0 S3 Quattro 310KM 228kW | 324 PLN (273) |
524 PLN | |||
1.2 TFSI 110KM 81kW | 213 PLN (154) |
413 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 150KM 110kW | 273 PLN (228) |
473 PLN | ||
1.6 TDI 105KM 77kW | 235 PLN (186) |
435 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi A3 8P i 8V wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Audi A3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, cabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 1, Citoren DS4, Lexus CT, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40. Audi A3 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Generacja 8P to następca bardzo popularnego modelu Audi A3 8L, należącego do niższej klasy średniej w grupie premium. Kontynuacja udanego modelu w odświeżonej odsłonie rozpoczęła się w 2003 roku i trwała aż 10 lat, do 2013. W ofercie znalazło się 10 silników benzynowych od 1.2 TFSI do 3.2...
Generacja 8P to następca bardzo popularnego modelu Audi A3 8L, należącego do niższej klasy średniej w grupie premium. Kontynuacja udanego modelu w odświeżonej odsłonie rozpoczęła się w 2003 roku i trwała aż 10 lat, do 2013. W ofercie znalazło się 10 silników benzynowych od 1.2 TFSI do 3.2...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...