Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Audi A3 8L wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.6 i 101KM 74kW |
176 PLN |
300 PLN |
506 PLN |
592 PLN |
|
1.6 i 102KM 75kW | ||||||
1.8 20V 125KM 92kW |
344 PLN |
615 PLN |
||||
1.8 T 150KM 110kW |
436 PLN |
838 PLN |
776 PLN |
|||
1.8 T 180KM 132kW | ||||||
1.8 T 210KM 154kW | 350 PLN (106) |
794 PLN (268) |
1510 PLN (399) |
1170 PLN | ||
Diesel |
1.9 TDI 90KM 66kW |
176 PLN |
344 PLN |
650 PLN |
661 PLN |
|
1.9 TDI PD 100KM 74kW | ||||||
1.9 TDI 110KM 81kW | ||||||
1.9 TDI PD 130KM 96kW |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A3 8L dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.6 i 101KM 74kW |
110 PLN |
190 PLN |
360 PLN |
421 PLN |
|
1.6 i 102KM 75kW | ||||||
1.8 20V 125KM 92kW | ||||||
1.8 T 150KM 110kW | ||||||
1.8 T 180KM 132kW | ||||||
1.8 T 210KM 154kW | 380 PLN (60) |
462 PLN (123) |
600 PLN (202) |
693 PLN | ||
Diesel |
1.9 TDI 90KM 66kW |
110 PLN |
190 PLN |
360 PLN |
421 PLN |
|
1.9 TDI PD 100KM 74kW | ||||||
1.9 TDI 110KM 81kW | ||||||
1.9 TDI PD 130KM 96kW |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi A3 8L wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z 7 silnikami benzynowymi od 1.6 do 1.8 turbo oraz 4 dieslami o pojemności 1.9 TDI generującymi moce od 90 do 130 KM.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z 7...
Audi A3 cieszy się w Polsce sporym poważaniem – marka ta jest uznawana za najbardziej prestiżową w rodzinie Volkswagena. Za jej główne zalety uznaje się wytrzymałość i dobre wykonanie. Przy aucie na gwarancji trzeba mieć jednak na uwadze, że koncern ten oferuje swoim klientom rozmaite programy...
Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...