Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Honda Civic VI, VII i VIII.
Honda Civic VI | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.4 i 75KM 55kW |
310 PLN (169) |
575 PLN
|
|||
1.4 16V 90KM 66kW | ||||||
1.5 90KM 66kW | ||||||
1.5 i 114KM 84kW | ||||||
1.6 i 105KM 77kW | ||||||
1.6 i 116KM 85kW | ||||||
1.6i 125KM 92kW | ||||||
1.6 16VTi 160KM 118kW | ||||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW | ||||||
Diesel | 2.0 86KM 63kW | |||||
2.0 TD 105KM 77kW | ||||||
Honda Civic VII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Rekomendowane |
Średni koszt calkowity | ||||
Benzyna | 1.4 16V 90KM 66kW |
180 PLN (230) |
276 PLN |
||
1.6 16V 110KM 81kW | |||||
1.7 i 120KM 88kW | |||||
1.7 i 125KM 92kW | |||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW |
217 PLN (242) |
213 PLN |
|||
Diesel | 1.7 CTDI 100KM 74kW |
180 PLN (230) |
276 PLN |
Honda Civic VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 IMA 95KM 70kW | 228 PLN (141) |
398 PLN | ||
1.4 i 83KM 61kW | 229 PLN (165) |
399 PLN | |||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 320 PLN (208) |
490 PLN | |||
1.8 i 16V 140KM 103kW | 342 PLN (216) |
512 PLN | |||
2.0 i-VTEC 201KM 148kW | 343 PLN (212) |
513 PLN | |||
Diesel |
2.2 i-CDTi 140KM 103kW | 320 PLN (202) |
490 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Honda Civic VI, VII i VIII dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Honda Civic VI | ||||||
Paliwo | Silnik |
Tylna oś | ||||
Rekomendowane |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.4 i 75KM 55kW |
290 PLN (130) |
540 PLN |
|||
1.4 16V 90KM 66kW | ||||||
1.5 90KM 66kW | ||||||
1.5 i 114KM 84kW | ||||||
1.6 i 105KM 77kW | ||||||
1.6 i 116KM 85kW | ||||||
1.6i 125KM 92kW | ||||||
1.6 16VTi 160KM 118kW | ||||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW | ||||||
Diesel | 2.0 86KM 63kW | |||||
2.0 TD 105KM 77kW | ||||||
Honda Civic VII | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Rekomendowane |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.4 16V 90KM 66kW |
175 PLN (160) |
295 PLN |
||
1.6 16V 110KM 81kW | |||||
1.7 i 120KM 88kW | |||||
1.7 i 125KM 92kW | |||||
2.0 16V Type R 200KM 147kW | |||||
Diesel |
1.7 CTDI 100KM 74kW | ||||
Honda Civic VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 IMA 95KM 70kW | 140 PLN (112) |
310 PLN | ||
1.4 i 83KM 61kW | 173 PLN (141) |
343 PLN | |||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 172 PLN (125) |
342 PLN | |||
1.8 i 16V 140KM 103kW | 239 PLN (151) |
409 PLN | |||
2.0 i-VTEC 201KM 148kW | 240 PLN (198) |
410 PLN | |||
Diesel |
2.2 i-CDTi 140KM 103kW | 239 PLN (178) |
409 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Honda Civic VI, VII i VIII wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Corolla, Volkswagen Golf, BMW Serii 1, Skoda Octavia i Citroen C4. Honda Civic pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2...
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki...