Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fordzie Fiesta Mk7 i Mk8.
Ford Fiesta Mk7 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.0 EcoBoost 100KM 74kW |
350 PLN |
657 PLN |
|||
1.25 Duratec 60KM 44kW |
392 PLN |
699 PLN |
||||
1.25 Duratec 82KM 60kW | ||||||
1.4 Duratec 96KM 71kW | ||||||
Diesel |
1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW | |||||
1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW | 370 PLN (199) |
677 PLN | ||||
Ford Fiesta Mk8 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoBoost 100KM 74kW | 283 PLN (157) |
453 PLN | ||
1.0 EcoBoost 125KM 92kW | 342 PLN (285) |
512 PLN | |||
1.0 EcoBoost 140KM 103kW | 343 PLN (272) |
513 PLN | |||
1.1 85KM 63kW | 381 PLN (308) |
551 PLN | |||
1.5 EcoBoost 200KM 147kW | 382 PLN (300) |
552 PLN | |||
Diesel |
1.5 TDCi 85KM 63kW | 284 PLN (202) |
454 PLN | ||
1.5 TDCi 120KM 88kW | 342 PLN (272) |
512 PLN | |||
Hybryda |
1.0 EcoBoost Hybrid 125KM 92kW | 343 PLN (285) |
513 PLN | ||
1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW | 343 PLN (285) |
513 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Fiesta Mk8 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Fordzie Fiesta Mk7 nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Ford Fiesta Mk8 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoBoost 100KM 74kW | 202 PLN (75) |
372 PLN | ||
1.0 EcoBoost 125KM 92kW | 306 PLN (213) |
476 PLN | |||
1.0 EcoBoost 140KM 103kW | 305 PLN (215) |
475 PLN | |||
1.1 85KM 63kW | 305 PLN (234) |
475 PLN | |||
1.5 EcoBoost 200KM 147kW | 479 PLN (287) |
649 PLN | |||
Diesel |
1.5 TDCi 85KM 63kW | 225 PLN (197) |
395 PLN | ||
1.5 TDCi 120KM 88kW | 305 PLN (215) |
475 PLN | |||
Hybryda |
1.0 EcoBoost Hybrid 125KM 92kW | 305 PLN (215) |
475 PLN | ||
1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW | 306 PLN (215) |
476 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Ford Fiesta Mk7 i Mk8 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Ford Fiesta pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia produkjca trwa do dziś. W 2005 roku model przeszedł facelifting zyskując na urodzie za sprawą kilku...
Fiesta to samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez amerykańską markę Ford. Jego produkcja rozpoczęła się w 1976 roku i trwa do dziś. Przez ten czas powstało aż 7 generacji tego modelu. Jak to w koncernie Forda, generacje opisywane są cyfrą i literami Mk. np. Fiesta Mk4, Fiesta...
Ford Fiesta Mk6 w Europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia produkcja trwa do dziś. W 2005 roku model przeszedł facelifting zyskując na urodzie za sprawą kilku detali. Fiesta oferowała 8 silników benzynowych o pojemnościach 1.2 - 2.0 oraz tylko...
Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia produkjca trwa do dziś. W 2005 roku model przeszedł facelifting zyskując na urodzie za sprawą kilku...