Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Honda Jazz II, III i IV.
Honda Jazz II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 78KM 57kW |
290 PLN |
546 PLN | ||
1.4 83KM 61kW |
Honda Jazz III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 i-VTEC 90KM 66kW |
352 PLN |
668 PLN | ||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | |||||
1.5 i 117KM 86kW |
Honda Jazz IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 i-VTEC 102KM 75kW | 250 PLN (208) |
420 PLN | ||
1.5 i-VTEC 137KM 101kW | 308 PLN (256) |
478 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Honda Jazz II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Honda Jazz II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 78KM 57kW |
278 PLN |
514 PLN | ||
1.4 83KM 61kW |
Honda Jazz III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna | 1.2 i-VTEC 90KM 66kW |
276 PLN |
521 PLN | ||
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | |||||
1.5 i 117KM 86kW |
Honda Jazz IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 i-VTEC 102KM 75kW | 183 PLN (135) |
353 PLN | ||
1.5 i-VTEC 137KM 101kW | 289 PLN (189) |
459 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Honda Jazz II, III i IV wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Honda Jazz to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 2001 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Renault Clio, Fiat Punto czy Kia Rio.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.
Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.
Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.
Honda Jazz to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 2001 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Renault Clio, Fiat Punto czy Kia Rio.