Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Polo III, IV, V i VI.
Volkswagen Polo III | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.0 45KM 33kW | 254 PLN (177) |
539 PLN | |||
1.0 50KM 37kW | 230 PLN (153) |
491 PLN | ||||
1.3 55KM 40kW |
254 PLN |
498 PLN |
||||
1.4 i 60KM 44kW | ||||||
1.4 i 16V 100KM 74kW | 316 PLN (155) |
580 PLN |
||||
1.6 i 75KM 55kW | 318 PLN (153) |
579 PLN |
||||
Diesel |
1.4 TDI 75KM 55kW |
254 PLN |
512 PLN |
|||
1.7 SDI 60KM 44kW | ||||||
1.9 SDI 64KM 47kW | ||||||
1.9 TDI 90KM 66kW | ||||||
Volkswagen Polo IV | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 i 54KM 40kW |
254 PLN |
510 PLN |
|||
1.2 i 12V 64KM 47kW | ||||||
1.4 16V 75KM 55kW | ||||||
1.4 16V 100KM 74kW | ||||||
Diesel | 1.4 TDI 70KM 51kW | |||||
1.4 TDI 75KM 55kW | ||||||
1.9 SDI 64KM 47kW | ||||||
1.9 TDI 101KM 74kW |
Volkswagen Polo V | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 TSI BlueMotion 90KM 66kW |
350 PLN |
689 PLN |
|||
1.2 TSI 105KM 77kW | ||||||
1.4 85KM 63kW | ||||||
Diesel | 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW | |||||
1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW | ||||||
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | ||||||
Volkswagen Polo VI | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 MPI 80KM 59kW | 264 PLN (148) |
434 PLN | ||
1.0 TSI 95KM 70kW | 291 PLN (183) |
461 PLN | |||
1.0 TSI 115KM 85kW | 265 PLN (162) |
435 PLN | |||
1.5 TSI 150KM 110kW | 242 PLN (170) |
412 PLN | |||
2.0 TSI 200KM 147kW | 317 PLN (246) |
487 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 80KM 59kW | 264 PLN (147) |
434 PLN | ||
1.6 TDI 95KM 70kW | 242 PLN (156) |
412 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Polo IV, V i VI dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Volkswagenie Polo III nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volkswagen Polo IV | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 i 54KM 40kW |
250 PLN |
456 PLN |
|||
1.2 i 12V 64KM 47kW | ||||||
1.4 16V 75KM 55kW | ||||||
1.4 16V 100KM 74kW | ||||||
Diesel | 1.4 TDI 70KM 51kW | |||||
1.4 TDI 75KM 55kW | ||||||
1.9 SDI 64KM 47kW | ||||||
1.9 TDI 101KM 74kW |
Volkswagen Polo V | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna | 1.2 TSI BlueMotion 90KM 66kW |
190 PLN |
420 PLN |
|||
1.2 TSI 105KM 77kW | ||||||
1.4 85KM 63kW | ||||||
Diesel | 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW | |||||
1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW | ||||||
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | ||||||
Volkswagen Polo VI | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 MPI 80KM 59kW | 137 PLN (136) |
307 PLN | ||
1.0 TSI 95KM 70kW | 173 PLN (155) |
343 PLN | |||
1.0 TSI 115KM 85kW | 174 PLN (141) |
344 PLN | |||
1.5 TSI 150KM 110kW | 173 PLN (155) |
343 PLN | |||
2.0 TSI 200KM 147kW | 307 PLN (228) |
477 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 80KM 59kW | 173 PLN (155) |
343 PLN | ||
1.6 TDI 95KM 70kW | 137 PLN (136) |
307 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Polo III, IV, V i VI wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i Renault Clio. Volkswagen Polo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...
Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...
Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli skonstruowano 7, o pojemnościach 1.4 i 1.9, generujących różne moce.