Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie Passat B6, B7 i B8.
Volkswagen Passat B6 | ||||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW |
588 PLN |
980 PLN |
|||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 105KM 77kW | 480 PLN (282) |
870 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW |
588 PLN |
978 PLN |
||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
Volkswagen Passat B7 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW | 238 PLN (166) |
408 PLN | ||
1.4 TSI 160KM 118kW | 400 PLN (254) |
570 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 399 PLN (259) |
569 PLN | |||
2.0 TSI 210KM 155kW | 385 PLN (302) |
555 PLN | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | 310 PLN (211) |
480 PLN | |||
3.6 V6 300KM 221kW | 385 PLN (313) |
555 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | 238 PLN (188) |
408 PLN | ||
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | 238 PLN (198) |
408 PLN | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | 311 PLN (232) |
481 PLN | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | 311 PLN (254) |
481 PLN |
Volkswagen Passat B8 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 238 PLN (186) |
408 PLN | ||
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | 405 PLN (234) |
575 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | 436 PLN (290) |
606 PLN | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | 432 PLN (307) |
602 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 433 PLN (337) |
603 PLN | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | 432 PLN (403) |
602 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 120KM 88kW | 310 PLN (189) |
480 PLN | ||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 431 PLN (234) |
601 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | 399 PLN (250) |
569 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | 385 PLN (363) |
555 PLN | |||
Hybryda |
1.4 GTE Plug-In-Hybrid 156KM 115kW | 400 PLN (227) |
570 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Passat B6, B7 i B8 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volkswagen Passat B6 | ||||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW |
346 PLN |
685 PLN |
|||
1.8 TSI 160KM 118kW | ||||||
2.0 FSI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 105KM 77kW | 298 PLN (187) |
604 PLN | |||
2.0 TDI 140KM 103kW |
346 PLN |
685 PLN |
||||
2.0 TDI 170KM 125kW | ||||||
Volkswagen Passat B7 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI 122KM 90kW | 153 PLN (125) |
323 PLN | ||
1.4 TSI 160KM 118kW | 275 PLN (211) |
445 PLN | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | 276 PLN (228) |
446 PLN | |||
2.0 TSI 210KM 155kW | 285 PLN (225) |
455 PLN | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | 234 PLN (194) |
404 PLN | |||
3.6 V6 300KM 221kW | 286 PLN (269) |
456 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | 153 PLN (125) |
323 PLN | ||
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | 207 PLN (141) |
377 PLN | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | 207 PLN (152) |
377 PLN | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | 234 PLN (184) |
404 PLN |
Volkswagen Passat B8 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 221 PLN (145) |
391 PLN | ||
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | 286 PLN (182) |
456 PLN | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | 322 PLN (203) |
492 PLN | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | 321 PLN (213) |
491 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 322 PLN (203) |
492 PLN | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | 380 PLN (294) |
550 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 120KM 88kW | 276 PLN (154) |
446 PLN | ||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 285 PLN (186) |
455 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | 277 PLN (178) |
447 PLN | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | 381 PLN (213) |
551 PLN | |||
Hybryda |
1.4 GTE Plug-In-Hybrid 156KM 115kW | 222 PLN (145) |
392 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena Passat B6, B7 i B8 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....