Skoda Octavia (II, III) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Skoda Octavia II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Skoda Octavia II
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 TSI 105KM 77kW

 

 

 

 

201 PLN

 

 

 

 

285 PLN  

1.4 TSI 122KM 90kW
1.6 MPI 102KM 75kW
1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
1.8 TSI 160KM 118kW
Diesel 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
1.9 TDI PD 105KM 77kW
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW

 

Skoda Octavia III
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 TSI 140KM 103kW 170 PLN 290 PLN
1.4 TSI 150KM 110kW 233 PLN 353 PLN
1.8 TSI 180KM 132kW 234 PLN 354 PLN
1.5 TSI ACT 150KM 110kW 250 PLN 370 PLN
2.0 TSI 220KM 162kW 291 PLN 411 PLN
1.2 TSI 105KM 77kW 188 PLN 308 PLN
Diesel
 
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 215 PLN 335 PLN
2.0 TDI 150KM 110kW 280 PLN 400 PLN
2.0 TDI 184KM 135kW 281 PLN 401 PLN
1.6 TDI 115KM 85kW 170 PLN 290 PLN
1.6 TDI 110KM 81kW 189 PLN 309 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Octavia II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Skoda Octavia II
Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 TSI 105KM 77kW

 

 

 

 

156 PLN

 

 

 

 

228 PLN

1.4 TSI 122KM 90kW
1.6 MPI 102KM 75kW
1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
1.8 TSI 160KM 118kW
Diesel 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
1.9 TDI PD 105KM 77kW
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW

 

Skoda Octavia III
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 TSI 140KM 103kW 108 PLN 228 PLN
1.4 TSI 150KM 110kW 179 PLN 299 PLN
1.8 TSI 180KM 132kW 179 PLN 299 PLN
1.5 TSI ACT 150KM 110kW 195 PLN 315 PLN
2.0 TSI 220KM 162kW 224 PLN 344 PLN
1.2 TSI 105KM 77kW 142 PLN 262 PLN
Diesel
 
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 136 PLN 256 PLN
2.0 TDI 150KM 110kW 137 PLN 257 PLN
2.0 TDI 184KM 135kW 225 PLN 345 PLN
1.6 TDI 115KM 85kW 109 PLN 229 PLN
1.6 TDI 110KM 81kW 141 PLN 261 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Octavia II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Skoda Octavia II i III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Skoda Octavia to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Fluence i Toyota Corolla. Skoda Octavia pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Skoda Octavia I - Cena wymiana świec żarowych

Skoda Octavia I - Cena wymiana świec żarowych

Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera. Płyta podłogowa w Skodzie została wykorzystana z VW Golfa czwartej generacji. Samochód przeszedł...

więcej

Skoda Octavia II - Cena wymiany filtra powietrza

Skoda Octavia II - Cena wymiany filtra powietrza

 Druga generacja Skody Octavia była produkowana w latach 2004 - 2013. Powstała na platformie PQ35, takiej samej jak Golf V. Facelifting tego modelu odbył się w roku 2009. W ofercie było dostępnych kilka silnków benzynowych o mocach od 75KM do 200KM oraz silników diesla o mocach od 105KM do...

więcej

Skoda Octavia III diesel - cena przeglądu okresowego małego

Skoda Octavia III diesel - cena przeglądu okresowego małego

  Skoda Octavia III osadzona jest na płycie podłogowej wspólnej z VW Golfem, Audi A4 czy Seatem Leonem, zatem jest to auto kompaktowe. Trzecia generacja produkowana była w latach 2012-2020, zatem można ją kupić jeszcze z niewielkim przebiegiem. Nadwozia kombi i liftback wyposażane były w...

więcej

Skoda Octavia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Skoda Octavia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Skoda Octavia III osadzona jest na płycie podłogowej wspólnej z VW Golfem, Audi A4 czy Seatem Leonem, zatem jest to auto kompaktowe. Trzecia generacja produkowana była w latach 2012-2020, zatem można ją kupić jeszcze z niewielkim przebiegiem. Nadwozia kombi i liftback wyposażane były w...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę