Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Citroenie C-1 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Citroen C1 I
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś

Średnia cena

Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 i 68KM 50kW

 

185 PLN

 

       281 PLN      

Diesel  1.4 HDi 54KM 40kW

 

Citroen C1 II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.0 VTi 69KM 51kW 143 PLN 263 PLN
1.2 VTI 82KM 60kW 192 PLN 312 PLN
1.0 VTi 72KM 53kW 209 PLN 329 PLN
 

W rozpatrywanych modelach nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Citroen C1 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Citroen C1 I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo i Volkswagen up!. Citroen C1 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo i Volkswagen up!. Citroen C1 pojawia się z...

więcej

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo i Volkswagen up!. Citroen C1 pojawia się z...

więcej

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo i Volkswagen up!. Citroen C1 pojawia się z...

więcej

Citroen C1 I - Cena diagnostyki komputerowej

Citroen C1 I - Cena diagnostyki komputerowej

 Produkowany w latach 2005 - 2014 Citroen C1 I powstał przy współpracy PSA Peugeot Citroen oraz Toyoty. W 2009 roku przeprowadzono pierwszy facelifting C1, kolejną modyfikację wprowadzono w 2012 roku. Citroen C1 I zajął drugie miejsce w konkursie na Światowy Samochód Roku 2016. Do wyboru w...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę