BMW X6 F16 - cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW X6 F16 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś  
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
xDrive 35i 306KM 225kW

 

 

174 PLN

 

 

492  PLN

 

747 PLN

 

 

572  PLN

4.4 575KM 423kW
xDrive50i 450KM 331kW 841 PLN
747 PLN
Diesel xDrive30d 258KM 190kW
xDrive 40d 313KM 230kW 598 PLN
M50d 381KM 280kW 352 PLN 841 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X6 F16 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś  
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
xDrive 35i 306KM 225kW

 

 

127 PLN

 

 

289 PLN

505 PLN

 

 

379 PLN

4.4 575KM 423kW 408 PLN
xDrive50i 450KM 331kW 505 PLN
600 PLN
Diesel xDrive30d 258KM 190kW
xDrive 40d 313KM 230kW

 

505 PLN

M50d 381KM 280kW 135 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW X6 F16 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

BMW X6 F16 - cena wymiany klocków hamulcowych

Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o mocach od 258KM do 381KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

BMW X6 E71 - Cena ustawienia zbieżności kół

BMW X6 E71 - Cena ustawienia zbieżności kół

  X6 to nowy model BMW otwierający segment samochodów SAC. Jest to uterenowione sportowe coupe, które pojawiło się na rynku w 2008 roku. Jego produkcja trwała do 2014, kiedy to zastąpiła go kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM...

więcej

BMW X6 F16 - Cena wymiany płynu hamulcowego

BMW X6 F16 - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o...

więcej

BMW X6 E71 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

BMW X6 E71 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 BMW X6 E71 pojawiło się na rynku w 2008 roku. To uterenowione sportowe coupe otwierające segment samochodów SAC. Jego produkcja trwała do 2014 roku, następnie na rynku pojawiła się kolejna generacja o nazwie F16. Generacja E71 wyposażana była w 3 silniki benzynowe o mocy od 306KM do 555KM...

więcej

BMW X6 F16 - Cena wymiany filtra kabinowego

BMW X6 F16 - Cena wymiany filtra kabinowego

 Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to odświeżony X6 E71. Do oferty ponownie trafiły 3 silniki benzynowe od 306KM do 575KM oraz 3 silniki diesla o...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę