Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW X1 E84 i F48 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
BMW X1 E84 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
sDrive18i 150KM 110kW |
340 PLN |
420 PLN |
|||
xDrive20i 184KM 135kW | ||||||
xDrive25i 218KM 160kW | 242 PLN | 322 PLN | ||||
xDrive28i 245KM 180kW | 272 PLN | 352 PLN | ||||
xDrive28i 258KM 190kW | 332 PLN | 412 PLN | ||||
Diesel |
sDrive18d 143KM 105kW |
340 PLN |
420 PLN |
|||
sDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive18d 143KM 105kW | ||||||
xDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive23d 204KM 150kW | 272 PLN | 275 PLN |
BMW X1 F48 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 321 PLN | 471 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 318 PLN | 468 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 349 PLN | 499 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 359 PLN | 509 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 318 PLN | 468 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 321 PLN | 471 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 349 PLN | 499 PLN | |||
535d 313KM 230kW | 602 PLN | 752 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 319 PLN | 469 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X1 E84 i F48 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
BMW X1 E84 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
sDrive18i 150KM 110kW |
195 PLN |
275 PLN |
|||
xDrive20i 184KM 135kW | ||||||
xDrive25i 218KM 160kW | 222 PLN | 302 PLN | ||||
xDrive28i 245KM 180kW | 195 PLN | 275 PLN | ||||
xDrive28i 258KM 190kW | 243 PLN | 323 PLN | ||||
Diesel |
sDrive18d 143KM 105kW | 195 PLN | 275 PLN | |||
sDrive20d 177KM 130kW |
295 PLN |
375 PLN |
||||
xDrive18d 143KM 105kW | ||||||
xDrive20d 177KM 130kW | ||||||
xDrive23d 204KM 150kW | 195 PLN | 275 PLN |
BMW X1 F48 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 216 PLN | 366 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 206 PLN | 356 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 127 PLN | 277 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 221 PLN | 371 PLN | |||
Diesel |
518d 143KM 105kW | 206 PLN | 356 PLN | ||
518d 150KM 110kW | 216 PLN | 366 PLN | |||
520d 184KM 135kW | 203 PLN | 353 PLN | |||
535d 313KM 230kW | 420 PLN | 570 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 5 340KM 250kW | 235 PLN | 385 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW X1 E84 i F48 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli od...
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...
Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5 samochód w ofercie BMW. Do wyboru kierowcy mieli 8 silników benzynowych od 150KM do 258KM oraz 7 diesli...
BMW X1 to auto klasy kompaktowej segmentu C, który produkowany jest od 2009 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q3, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Jaguar E-Pace i Volvo XC40. BMW pojawia się z...